Senaste nytt

Qatar Airways öppnar Doha-Göteborg Landvetter 12 december 2018

bstark

Medlem
Hörde om detta, riktigt roliga nyheter och kul för Landvetter!

Öppnar upp för för att kunna ta sig till ett flertal destinationer betydligt smidigare.
 

henrik l

Medlem
Det här var ju en lika god nyhet som när BA annonserade att dom återvände till GOT. Tiderna ser också skapliga ut, sedan är det bara att hoppas på att det inte är alltför lång transfer i Doha när man skall österut. Har nog flugit med Qatar 3-4 gånger från ARN, Men som boendes i Skövde måste jag ju ta tåget och det känns som ett rejält osäkerhetsmoment varje gång. Västtågen till Göteborg är något pålitligare och det blir totalstopp, innan man har hunnit kliva på, kör Skövde taxi direkt till GOT för 1890 kr. Var tvungen att utnyttja detta i mars, tog 15-20 min så hade jag min bil och jag kom till GOT i god tid. Nu väntar vi bara på bra priser i Business.
 
Dere flyr vel ikke GOT-DOH direkte? Beste måten å reise på er jo GOT-LHR-DOH-XXX:D:) Første legget er med BA. Dette gir flere TP og Avios. I tillegg får du også enten QSuites fra LHR eller A380 med bar. Jeg er i SIN nå og flyr selvsagt via LHR fra OSL:D
 

Homer

Medlem
Dere flyr vel ikke GOT-DOH direkte? Beste måten å reise på er jo GOT-LHR-DOH-XXX:D:) Første legget er med BA. Dette gir flere TP og Avios. I tillegg får du også enten QSuites fra LHR eller A380 med bar. Jeg er i SIN nå og flyr selvsagt via LHR fra OSL:D

Det där har jag tittat på flera gånger från ARN, det har alltid blivit så mycket dyrare att det inte varit meningsfullt.
Går även att flyga via HEL...
 
Det där har jag tittat på flera gånger från ARN, det har alltid blivit så mycket dyrare att det inte varit meningsfullt.
Går även att flyga via HEL...
Jeg betalte ca 1500 ekstra, men dette var Business Saver billetter. Er jo mye bedre å fly via LHR. Hvis du flyr via HEL får du jo bare 787 til DOH. Jeg flydde A350-1000 til DOH med QSuites fra LHR og det var helt fantastisk:) Absolutt vært 1500,- ekstra og i tillegg 80 ekstra TP og Avios.

Jeg skulle fly A380 hjem men endret billetten siden jeg ville være her 9 dager til. Betalte 1780 NOK for å endre billetten. Brukte Expertflyer for å finne tilgjengelige flygninger med I klasse. Qatar bruker married segments så må søke SIN-LHR. Nå får jeg 773 istedenfor til LHR med QSuites:D
 

Alf

Medlem
De flesta vill väl ändå göra resan så snabbt som möjligt med så få byten som möjligt. Jag förstår de ”flygnördar” som gör extra leggar för att prova något speciellt flygplan eller annat av intresse. Men för flertalet av resenärerna, med undantag från en del på detta forum, är det så kort restid och så lite byten som möjligt som gäller. Ingen barnfamilj eller någon som ofta reser i jobbet lägger in en omväg och ytterligare flygplansbyte via LHR mer än i undantagsfall bara för att åka med A380 som har en bar, man får ju samma dryck om man sitter i stolen. Det är bara att hoppas att linjen från GOT kommer att utvecklas bra.
 
De flesta vill väl ändå göra resan så snabbt som möjligt med så få byten som möjligt. Jag förstår de ”flygnördar” som gör extra leggar för att prova något speciellt flygplan eller annat av intresse. Men för flertalet av resenärerna, med undantag från en del på detta forum, är det så kort restid och så lite byten som möjligt som gäller. Ingen barnfamilj eller någon som ofta reser i jobbet lägger in en omväg och ytterligare flygplansbyte via LHR mer än i undantagsfall bara för att åka med A380 som har en bar, man får ju samma dryck om man sitter i stolen. Det är bara att hoppas att linjen från GOT kommer att utvecklas bra.
Er ikke de fleste på dette forumet her "flygnördar" da? Jeg tenker jo selvsagt ikke på barnefamilier når jeg sier at det beste er å fly via LHR. Men vi som samler TP og Avios er det jo en stor fordel å fly via LHR. Jeg er Emerald på BA og da får jeg også tilgang til F loungen til BA på T5. I tillegg har jo Qatar en kjempebra lounge på T4 på LHR. Ingen av loungene på verken OSL eller ARN kommer i nærheten engang av loungen til Qatar på T4.

Og det er vel ikke riktig at du får de samme drinkene i stolen som i baren. På A380 har de en egen bartender som lager drinker som man ønsker, det får man ikke på f. eks på Qatar 787 fra GOT til DOH. I tillegg er jo QSuites mye bedre enn de setene man får på 787.
 

agehall

Medlem
Er ikke de fleste på dette forumet her "flygnördar" da?
Nej. Väldigt många av oss flyger för att vi måste och flyger full tillräckligt för att man inte alltid är sugen på att ta omvägar bara för att besöka lounger. Framförallt känner jag efter helgens besök i Galleries First LHR T5 att det är helt rätt beslut att lägga ner BAEC. Det är visserligen en förstaklasslounge, men den håller inte riktigt måttet längre.
 

Alf

Medlem
Er ikke de fleste på dette forumet her "flygnördar" da? Jeg tenker jo selvsagt ikke på barnefamilier når jeg sier at det beste er å fly via LHR. Men vi som samler TP og Avios er det jo en stor fordel å fly via LHR. Jeg er Emerald på BA og da får jeg også tilgang til F loungen til BA på T5. I tillegg har jo Qatar en kjempebra lounge på T4 på LHR. Ingen av loungene på verken OSL eller ARN kommer i nærheten engang av loungen til Qatar på T4.

Og det er vel ikke riktig at du får de samme drinkene i stolen som i baren. På A380 har de en egen bartender som lager drinker som man ønsker, det får man ikke på f. eks på Qatar 787 fra GOT til DOH. I tillegg er jo QSuites mye bedre enn de setene man får på 787.

Du verkar ha en generös arbetsgivare som betalar dyrare biljetter för att du skall flyga via LHR när det inte finns något behov av detta. Om det gäller privata resor som du själv betalar får du bortse från det jag skrev i första meningen. Som arbetsgivare skulle jag aldrig betalat den extra kostnad för någon anställd för en biljett via London när det finns billigare alternativ.

För mej räcker det drinkutbud som serveras i ”vanlig” businessklass på Qatar och annat flyg. Om jag reser i jobbet tycker jag inte så lämpligt att hänga i baren på en 380 mestadels av tiden.
 
Toppen