Senaste nytt

Qatar Airways’ nya businesslounge i Doha – en skugga av sitt forna, stolta jag

Det låter som man skulle kunna bli positivt överraskad i alla fall. Håller tummarna och återkommer med rapport.

När vi testade den nya business loungen i mitten av september så var den ganska full även runt midnatt, efter en stunds väntan så fick vi alla fall ett eget bord i a la carte-delen på övervåningen. Beställde oxfilé från menyn men tyvärr gick det inte få den rare enligt beställning utan alla verkar komma i samma modell, kvaliteten på rätten motsvarade väl ungefär nivå på enklare pub/restaurang i sverige typ Harrys eller liknande.

Dock så kunde man få sig så mycket Krug champagne som man behagade, men dom skyltar inte med den så man får helt enkelt fråga personalen efter ett glas.

Själv hade jag hoppats på att Al-Safwa first class lounge öppnar innan jag ska
dit nu i slutet på oktober men jag verkar få nöja mig med Al-Mourjan. Ska också
försöka ta lite bilder och ge lite feedback efter mitt besök.

Jag har ännu inte varit i den nya loungen men det där låter ju inte bra alls. Premium Terminal var ju otroligt trevlig.
Tyvärr dröjer det nog tills nästa år innan jag kommer till Doha igen och kan kolla själv. Följer med intresse!

Hvordan kan en lounge med free flow af Krug være dårlig :eek:

Jeg kunne sidde med en flaske Krug i en skyttegrav og være mere end tilfreds...

Men det lyder godt nok som om at HON-II har været mere end almindeligt uheldig ved sit besøg - jeg håber du har givet feedback til Qatar.

• Gilla
Reactions: Gus
Besökte loungen Tis 21/10 och måste säga att jag blev imponerad! Jättefin mat i al'carte restaurangen, Krug i mängder samt all annat man behöver. Spenderade 1,5 h där och var helnöjd. Stämmer av nu på Söndag också men då är det frukost som gäller. Helt klart mycket bättre än gamla PT i min mening.

Besökte loungen Tis 21/10 och måste säga att jag blev imponerad! Jättefin mat i al'carte restaurangen, Krug i mängder samt all annat man behöver. Spenderade 1,5 h där och var helnöjd. Stämmer av nu på Söndag också men då är det frukost som gäller. Helt klart mycket bättre än gamla PT i min mening.
Trevligt att höra det. Ser fram emot ett besök imorgon då. :)

@doc, @segra, Jag hängde också i Qatar Airways C lounge i Doha i Fredags morse. Väldig tjusig. Stor dekorativ bassäng. Gott om folk, men det fanns plats. Nybakat bröd till vänster med kockar som förbereder mackor och till hö en trappa upp, restaurangen. Jag har ju en faiblesse för att duscha när jag besöker en lounge och i duschdomänen var det inte riktigt top notch. Köbildning, olidligt varmt med luftavfuktare nödlösningsmässigt utplacerade i duschkorridoren. Men annars instämmer jag med segra även om jag avstod från frukost skumpa, vilket jag nu ångrar.

Toppen