Senaste nytt

Qatar övergår till Avios, slutar med Qmiles!!

Homer

Medlem
Privilege Club is set to adopt Avios on a 1:1 ratio from Qmiles, giving you more power to choose how you spend the rewards of your loyalty.

Avios is the reward currency of British Airways Executive Club, AerClub, Iberia Plus, Vueling Club, and as the new reward currency of the World’s Best Airline*, Privilege Club members will start enjoying more rewards very soon.
https://www.qatarairways.com/en/Privilege-Club/Avios.html?


Qatar Airways switches to BA’s Avios as frequent flyer ‘currency’ - Executive Traveller


BIG NEWS: Qatar Airways to adopt Avios, drop Qmiles!
PS. Here’s something you can do whilst you wait
Qatar Privilege Club is, until 31st March, offering 2,000 Qmiles as a bonus for signing up.

You don’t need to take a flight. You receive the Qmiles immediately.

In late March, these 2,000 Qmiles will become 2,000 Avios. There is a good chance that you will be able to move them across to British Airways Executive Club.

If you DO take a Qatar Airways flight before 30th September, however, you will earn between 3,000 and 5,000 additional bonus Qmiles depending on your travel class.
 
Last edited:

Homer

Medlem
* QR confirms its Avios will be fully transferrable to BAEC (for example), allowing frequent flyers to pool all their Avios into a single account
* the airline also promises there will be no subsequent revaluation – aka the dreaded devaluation – on redemption rates after it moves from Qmiles to Avios: "There is no revaluation. QR is not changing its value grid."
* QR confirms that its Avios will be redeemable on A380 F (just in case some were wondering if that might not be the case)
* QR and BA will increase the number of Avios-based reward seats across their flights, to accomodate an expected jump in demand once both airlines are sharing a ‘common currency’.
* Asked "Will QR redemption bookings have the same flexibility if made with Avios as they do today when made with Qmiles?" – the spokesperson says "Yes, the great value proposition is upheld and there are no change in pricing or fare rules."

källa: Qatar Airways switches to BA’s Avios as frequent flyer ‘currency’ - Executive Traveller



För nya medlemmar finns det en kod som ger 2 500 miles i stället för 2 000 som nämndes av Headforpoints
 

intuition

Medlem
Den kampanjen verkar dock kräva att den nya medlemmen är 18 år (och inte 2 år som annars är tillåtet inom familje-prgrammet)
 

pep

Medlem
Modtog netop nu denne email fra QRPC (quote):

If you're a Qatar Airways Privilege Club Member, or become one in the future, you’re now able to link your accounts and move your Avios seamlessly between the two as you wish. This fantastic new partnership opens up a world of possibilities for you and your Avios, including:
  • Better access to destinations worldwide - from the stunning beaches of the Maldives to even more of Australia
  • More opportunities to book a Reward Flight with guaranteed Reward Seats on all Qatar Airways flights
  • New ways to collect Avios with a range of new upcoming partnerships
  • Selected routes and cabins now available with fewer Avios, so your rewards can take you further than ever before
Derefter linkede jeg mine konti via QR's hjemmeside saadan at jeg totale avious fremgaar af begge FFPs og jeg kan (formentlig?) bruge dem fra hvilket program (BA/QR) jeg vaelger.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Man fick tydligen 2500 Avios när man signade upp med en bra lättgoooglad bomuskod. Så det gjorde jag. Sedan kunde man överföra dessa avios till BA, och på så sätt nollställa expirydate på BA-kontot, så nu har jag 2500 mer Avios på BA och tre år på mig att förslösa dom.

Bra
 
Om man har 9 adoptivbarn som är 18 år, kan dessa då skapa var sitt konto och få 2500 välkomst-Avioser var, som man sedan kombinerar i ett familjekonto och för över till förälderns BAEC-konto?
 

Tomas E

Medlem
Man fick tydligen 2500 Avios när man signade upp med en bra lättgoooglad bomuskod. Så det gjorde jag. Sedan kunde man överföra dessa avios till BA, och på så sätt nollställa expirydate på BA-kontot, så nu har jag 2500 mer Avios på BA och tre år på mig att förslösa dom.

Bra
Är du verkligen säker på att det förlänger utgångsdatumet med 36 månader att föra över Avios från ett annat program eftersom utgångsdatumet inte tydligt går att utläsa hos BAEC? Jag har sett flera påståenden om att överföringar av Avios mellan BAEC och Iberia Plus inte ger en sådan förlängning, så frågan är om överföring från Qatar funkar annorlunda? Väldigt bra i så fall. (Överföring från kreditkort lär däremot ge förlängning, men innebär en annan typ av transaktion där Avios "köps" för andra typer av poäng.) De konkreta fall jag sett beskrivna har oftast handlat om att Avis förloras i ett Iberia Plus-konto, snarare än ett BAEC-konto, men det tror jag beror på att de som skriver på engelska oftast är mer aktiva på BAEC-sidan.
Du ska i.o.f.s. få ett mail några månader innan som förvarnar om att Avios är på väg att gå ut p.g.a. 36 månaders inaktivitet, så det ska aldrig inträffa helt utan förvarning.
 

Jonas C

Medlem
Jeg vet en som överforde avios till privilegeclub och set gick bra. Men sedan konstaterade han att qatar har höjt awards och inflrde nyss en bokningsavgift så han blev sur. Vet ej själv då jag inte kör qatar men andrahandsinfo.
De har inte höjt poängpriserna. Däremot så har de återinfört bränsletillägg på bonusresor vilket är trist.

Gick för övrigt väldigt smidigt att slå ihop mina konton.
 
Toppen