Senaste nytt

Qantas inför dresscode i sina lounger

När jag flyger inrikes i Sydafrika, Botswana och Namibia så brukar det bli shorts och sandaler. Det är ofta 35°C+, de mindre flygplasterna har inte luftkonditionering och på grund av "hot and high conditions" har inte flygplanen det heller förrän de kommer up i luften, om de nu ens har det över huvud taget.

Johan

Jag bara förstår inte varför det skulle vara bekvämt att gå halvnaken på luftkonditionerade flygplatser och i luftkonditionerade flygplan, borde bli kallt...

Om man vill resa business så är det ju för att man ska resa långt, och varje gång jag har åkt business har jag haft på mig bekväma kläder som tights (kunde lika gärna vara shorts). Snacka om att vara wannabe om man skulle klä upp sig bara för att man flyger business (som mogis pojkvän t.ex.)
www.afashionistaguide.com

Personligen så tycker jag att streetwear är acceptabelt för min del. Så om folk vill resa i trasiga jeans är det okej så länge det inte är en totalkatastrof. För det är ju trots allt en viss skillnad mellan ett par designerjeans som är slitna med stil. Jämfört med en dito som en backpacker har sovit i den senaste veckan.

Då tycker jag att det är bra mycket viktigare med mina medresenärers kroppshygien (även om det kan lukta lite i slutet av en long haul). Ett par håriga ben i flip flop är väl godtagbart, då är det värre med män oavsett ålder/vikt som envisas med att ha baröverkropp ombord på flyget! Jag kommer att gråta mig till sömns den dagen det slutar med att jag ska flyga ekonomi till Bangkok :oops:

Om man vill resa business så är det ju för att man ska resa långt, och varje gång jag har åkt business har jag haft på mig bekväma kläder som tights (kunde lika gärna vara shorts). Snacka om att vara wannabe om man skulle klä upp sig bara för att man flyger business (som mogis pojkvän t.ex.)
www.afashionistaguide.com

Om man kollar de andra bilderna på hennes pojkvän så verkar det iofs som att han gillar att klä upp sig mest hela tiden.

Toppen