Senaste nytt

Pruta på årsavgiften för American Express Elite?

Att få betala 4000kr/år samt få 2x 2-4-1 vouchers?
Det är nuläge ;) och detta hittar man på deras hemsida - på BC.se hittar man bla. tipps och tricks..
Om man kan få sänkt avgift - varför inte?
Så jag frågade om nån vill dela hur det gick för dem

Nja, det kanske fungera tidigare men tror helt klar 5000 kr är lite väl lågt. Men vågar heller inte spekulera i nog siffra. Jag tror personligen att efter Amex tog bort minimiinkomst-kravet på t.ex. Platinum och nu istället har ”fast inkomst” som krav. Gjort att fler personer har ansökt och blivit "medlemmar",vilket dessvärre har gjort argumentet ”Annars avlutar jag mitt Elit/Platinum medlemskap” svårt och kanske inte har samma tyngd som tidigare för en förhandling (tyvärr).

• Gilla
Reactions: WTP
Nu är jag inte med - spelar det ngn roll hur hög spend man har eller inte?
Ja - har du en hög spend kommer du ingenstans med att förhandla om årsavgift på EB AmEx. Kika i de gamla trådarna om AmEx-korten ska du se. Jag som hade över 100k/månad i spend fick inget mer än att de tyckte att jag var en bra kandidat att skaffa platinum. Andra, som hade betydligt lägre spend fick presentkort motsvarande årsavgiften.

Så där, ett samtal till Amex och jag fick välja mellan 1000 kr i presentkort på IKEA eller H&M för Elite-kortet.
Bör kanske tilläggas att jag bjudit in ett 20-tal till programmet sedan jag gick med 2014.

Så där, ett samtal till Amex och jag fick välja mellan 1000 kr i presentkort på IKEA eller H&M för Elite-kortet.
Bör kanske tilläggas att jag bjudit in ett 20-tal till programmet sedan jag gick med 2014.
Intressant, har också värvat en del folk.
Hur "gick" samtalet? :) Vore bra med lite inspiration.

Intressant, har också värvat en del folk.
Hur "gick" samtalet? :) Vore bra med lite inspiration.

Till en början fick jag blankt nej och en förklaring att man inte kan ha två kort knutna till SAS och få rabatt på det ena. Jag sa då att jag alltid fått årsavgiften i presentkort för premiumkortet (vilket jag fått) och frågade om jag kunde avsluta premiumkortet och behålla elitkortet och då får rabatt. Svaret blev nja. Men när jag sa att jag värvat så många, vilket hon också kunde se så ändrade hon sig med en gång:)

Jag är numera ett kort fattigare hos Amex och jagar mina vouchers nr 2 & 3 för i år!

Bra att veta! Tack!
Om man har spend 25k/mån vad är rimligt att begära?
Det var en siffra tagen ur luften för att illustrera att Amex verkar resonera tvärtemot hur många kunder resonerar. De verkar mer villiga att ge rabatt på årsavgiften till de som har låg spend än hög spend, antagligen för att de inser att en kund med låg spend faktiskt innebär större risk att förloras om de inte sänker årsavgiften.

• Gilla
Reactions: WTP
Toppen