Senaste nytt

Project turboprop 2015

3 timer i Q400 er jo bare lyxx i forhold til min plan med 4-6 timer i BAe ATP :p Må bare finne ut av rute, jeg trodde Nextjet fløy Stockholm-Vilhelmina-Hemavan (også tilbake), men det ser ut som det flys direkt både ARN-HMV og ARN-VHM...

Dags för en spontanresa CPH-TRD med Wideröe och Q400. Turbopropp i 2h55min :D

Nu blev jag själv intresserad av samma resa och klickade in på Widerøe. Men det var underhåll av sidan.. Men vad kostade kalaset? Samt är det en sträcka som ger EB-poäng?

Åhh, när jag pendlade Stockholm-Tallinn under ett år så flögs det mycket Saab 340! Dansar i luften som ett jaktflyg :)

ATP - check! :) Total flytid på én dag: ca. 4 timer, fordelt på 4 legs.
Utrolig behagelig maskin, flott crew og flotte turer på tross av dårlig vær. Synd at denne maskinen blir borte.... :)

Last edited by a moderator:
Fra listen på første side:

Manglende:
ATR42 - Har i grunn gjort lite research på den.
Fokker 50 - Air Iceland skal snart fase ut, Amapola flyr bare cargo. Kan hende det begynner å haste...
Beech 200 King Air - Bergen Air Transport (Bergen-Shetland) flyr enda, men har ikke tid eller penger til det i år... :(
Swearingen Metroliner - Air Norway (Oslo-Fagernes) flyr enda, men har ikke tid eller penger - veldig dyr rute.
Jetstream 32 - Jallamaskinen som bytter eiere hele tiden, klarer ikke henge med på hvem som flyr den i EU med ordentlige arbeidsforhold per dags dato.
Jetstream 41 - Eastern Airways (UK)
Beechcraft 1900 - Man må til USA...
Dornier 328 (prop version) - Loganair, SkyWork, Welcome Air, Air Alps... Misset en mulighet tidligere i år, veldig bitter for de

Fullført:
ATR72 - 3 flyturer siden nyttår.
SAAB 340 - 1 flytur siden nyttår.
SAAB 2000 - 2 flyturer siden nyttår.
BAe ATP - 4 flyturer siden nyttår

Beech 200 King Air - Bergen Air Transport (Bergen-Shetland) flyr enda, men har ikke tid eller penger til det i år...

Bergen Air Transport flyger också Bergen - Notodden, där du kan komma mer på ~1500NOK.
Risken, om det är turboprop man är ute efter, är dock att det blir en Cessna istället:
Vi opererer tre fly; to 12-seters turbopropfly av typen Beech King Air 200 og én 6-seters jetmaskin av typen Cessna Citation CJ2+.

Det finns ju även möjlighet att flyga Beech 200 King med Airwing :: Hjem på Stavanger - Notodden/Florø.

Toppen