LarsCph
Medlem
Vær opmærksom på at der er problemer med SAS' booking side. Jeg skal til Seattle anden uge i Maj 2019 og søger på SAS.DK. Der er ikke meget plads, men finder en connection som passer mig ud den via Chicago den 6. maj og hjem igen via San Fransisco den 10. maj.
Der er kun en enkelt plads tilbage på hjemturen så jeg vil booke med det samme. Når jeg vælger udturen er det ikke længere muligt at vælge hjemrejsen i Business - det er kun Go som kan vælges.
Jeg prøver lidt andre dato kombinationer i maj og uanset hvad sker det samme, når jeg har valgt udturen kan jeg pludselig ikke vælge hjemturen. Jeg prøver så at søge one-way San Fransisco til København og kan nu fint vælge den - men til en helt grotesk høj pris.
Så ringer jeg til SAS Gold Service fra app'en i min mobil og kommer til det svenske call center da jeg bor i Sverige. Jeg forklarer at jeg forsøger at booke - og fyren siger så at der er nogen problemer med booking siden men jeg kan prøve igen senere. Gør ham opmærksom på at der kun ser ud til at være én plads på den flyvning jeg ønsker så måske det var godt at booke den med det samme? Han svarer så at andre kan jo heller ikke booke online. Men måske rejsebureauer spørger jeg? Og så om han ikke kan hjælpe med at booke rejsen. Dybt suk i den anden ende. Det kan han, men så koster det jo gebyr(!). Vi taler om en rejse til 35k DKK og hjemmesiden fungerer ikke. Jeg siger til ham at det mener jeg ikke er rimeligt. Han undersøger og vender så tilbage at han kan booke den uden booking gebyr. Han går i gang og spørger hvilken klasse - jeg siger Business - hvortil han svarer "altså SAS Plus?". Øh-nej. Han taster lidt og fortæller mig så at der ikke er plads på hjemrejsen, der findes kun plads i SAS Plus. Jeg siger til ham at på hjemmesiden viser de en plads. Men han gentager at der er altså ingen plads i business. Jeg siger til ham at jeg må undersøge alternative datoer og se på at booke det senere - jeg var der allerede for sent til et møde.
Jeg prøver igen efter frokost (aka svensk lunch) - og søgningen på SAS.DK giver samme resultat, med plads som ønsket både ud og hjem. Jeg finder så nummeret til call centeret i Danmark og håber at det måske virker bedre. Får fat i en anden konsulent og forklarer ham problemstillingen. Han siger så at der jo er problemer med booking siden, men han kan hjælpe mig med at booke rejsen. Han er nødt til at arbejde lidt med hjemturen da den åbenbart ikke går at booke som SAS fly hele vejen. Han arbejder lidt mere og så har han bookingen klar og der var ingen problemer med plads. Han siger - jeg fjerner lige gebyr for booking for det skal du selvfølgelig ikke betale når web siden ikke fungerer. Han tilbyder at seate mig, det takker jeg jag til og så ordner han det. Beklager meget at der ikke er vindues plads på hjemturen, men jeg siger at det går nok. Alt er fint og jeg betaler og får en bekræftelse på mail.
Jeg har aldrig før fløjet til US med connection videre indenrigs i US så jeg funderer lidt:
Nu har jeg så en booking som på billedet - og bemærker at flyvningen fra Seattle til San Fransisco er på et UA flynummer og ikke codeshare coden. Er der nogen som har erfaring med, om det kan give udfordringer i forhold til at checke baggage ind hele vejen hjem i Seattle?
Og tilsvarende hvordan er det med emigration i US egentlig? Er det i San Fransisco på hjemturen jeg klarer emigration ud af landet - for så er connection jo noget kort. Dog er det jo som SAS sælger den så jeg går ud fra at det er OK.
Og det samme på udrejsen egentlig, vil jeg kunne checke baggage ind hele vejen til Seattle i København. Og er det i Chicago jeg går igennem emigration - eller i Seattle?

Der er kun en enkelt plads tilbage på hjemturen så jeg vil booke med det samme. Når jeg vælger udturen er det ikke længere muligt at vælge hjemrejsen i Business - det er kun Go som kan vælges.
Jeg prøver lidt andre dato kombinationer i maj og uanset hvad sker det samme, når jeg har valgt udturen kan jeg pludselig ikke vælge hjemturen. Jeg prøver så at søge one-way San Fransisco til København og kan nu fint vælge den - men til en helt grotesk høj pris.
Så ringer jeg til SAS Gold Service fra app'en i min mobil og kommer til det svenske call center da jeg bor i Sverige. Jeg forklarer at jeg forsøger at booke - og fyren siger så at der er nogen problemer med booking siden men jeg kan prøve igen senere. Gør ham opmærksom på at der kun ser ud til at være én plads på den flyvning jeg ønsker så måske det var godt at booke den med det samme? Han svarer så at andre kan jo heller ikke booke online. Men måske rejsebureauer spørger jeg? Og så om han ikke kan hjælpe med at booke rejsen. Dybt suk i den anden ende. Det kan han, men så koster det jo gebyr(!). Vi taler om en rejse til 35k DKK og hjemmesiden fungerer ikke. Jeg siger til ham at det mener jeg ikke er rimeligt. Han undersøger og vender så tilbage at han kan booke den uden booking gebyr. Han går i gang og spørger hvilken klasse - jeg siger Business - hvortil han svarer "altså SAS Plus?". Øh-nej. Han taster lidt og fortæller mig så at der ikke er plads på hjemrejsen, der findes kun plads i SAS Plus. Jeg siger til ham at på hjemmesiden viser de en plads. Men han gentager at der er altså ingen plads i business. Jeg siger til ham at jeg må undersøge alternative datoer og se på at booke det senere - jeg var der allerede for sent til et møde.
Jeg prøver igen efter frokost (aka svensk lunch) - og søgningen på SAS.DK giver samme resultat, med plads som ønsket både ud og hjem. Jeg finder så nummeret til call centeret i Danmark og håber at det måske virker bedre. Får fat i en anden konsulent og forklarer ham problemstillingen. Han siger så at der jo er problemer med booking siden, men han kan hjælpe mig med at booke rejsen. Han er nødt til at arbejde lidt med hjemturen da den åbenbart ikke går at booke som SAS fly hele vejen. Han arbejder lidt mere og så har han bookingen klar og der var ingen problemer med plads. Han siger - jeg fjerner lige gebyr for booking for det skal du selvfølgelig ikke betale når web siden ikke fungerer. Han tilbyder at seate mig, det takker jeg jag til og så ordner han det. Beklager meget at der ikke er vindues plads på hjemturen, men jeg siger at det går nok. Alt er fint og jeg betaler og får en bekræftelse på mail.
Jeg har aldrig før fløjet til US med connection videre indenrigs i US så jeg funderer lidt:
Nu har jeg så en booking som på billedet - og bemærker at flyvningen fra Seattle til San Fransisco er på et UA flynummer og ikke codeshare coden. Er der nogen som har erfaring med, om det kan give udfordringer i forhold til at checke baggage ind hele vejen hjem i Seattle?
Og tilsvarende hvordan er det med emigration i US egentlig? Er det i San Fransisco på hjemturen jeg klarer emigration ud af landet - for så er connection jo noget kort. Dog er det jo som SAS sælger den så jeg går ud fra at det er OK.
Og det samme på udrejsen egentlig, vil jeg kunne checke baggage ind hele vejen til Seattle i København. Og er det i Chicago jeg går igennem emigration - eller i Seattle?
