Senaste nytt

Problem med feeder flight vid bokning av Lufthansa First

För partners vet jag ej men för M&M flera år. De hade dock iaf married segment på LX i feb 2012 när jag flög LX F på USDM.

Av nyfikenhet, när har LH infört detta för partners? Jag hade absolut inga problem med detta i sommras när jag flög till EZE.

(Frågan gäller ju en EB-award på LH-metall...)

Jag hade married segment-problem (=onödigt kort tid i FCT) på en EB-award 2012 i alla fall. Det gick bara att välja en specifik LH-flight från ARN (ej den tidiga, ej SK) till Frankfurt. Trots att alla hade I-klass ledigt. Flög till MEX.

Jag har varit med om något liknande. Jag försökte boka FRA-DXB i LH F på Uniteds hemsida med poäng, men det fanns inga platser. Om jag däremot klickade i att jag ville åka ARN-FRA-DXB så dök det upp platser. Jag ringde till Uniteds support och då löste det sig!

Angående FCL/FCT så har jag bara varit inne en snabbis i FCL och den sticker ut gentemot FCT genom att ha utsikt över flygplanen från cigarrloungen, väldigt trevligt! Cigarrloungen i FCT har inte lika rolig utsikt. Plus att FCL var lugnare än FCT. Vad jag har förstått så får man även åka bil till planet från FCL i Frankfurt?

Vad jag har förstått så får man även åka bil till planet från FCL i Frankfurt?

Jag fick gå till fots när flighten gick från samma pir, tror de gör skillnad på vilken pir eller om det är apron position. Det finns säkert folk här som kan svara i detalj på detta. Från FCT så är det ju dock alltid bil, vilket är trevligt! :)

Toppen