Senaste nytt

Problem med Expertflyer?

Försökte hitta en lämplig tråd att lägga detta i men hittade inget (finns det något liknande "Den stora tråden om Expertflyer"?) så jag lägger det här.

Hur som helst...

Har dom senaste dagarna fått upp följande resultat vid sökning på en mängd olika destinationer/flygbolag (se bild)

Screenshot_20170717-104003.jpg

Det har gällt både Lufthansa, ANA och Asiana. Sträckorna har varit bl.a följande:
FRA-NYC
FRA-LAX
FRA-SFO
TYO-LAX
ICN-LAX

Har inte varit med om att det varit så tidigare. Brukar i princip alltid få några förslag med "No" som sämst, men inte att det har varit tomt som här.

Är det strul med expertflyer nu eller brukar nu andra få liknande resultat?

nope.. jag fick en "Alert" om säten som jag bevakade så jag har inte sätt detta. Har du "maxat" antal sök?

jag blandar nog ihop. Jag hittar i alla fall platser med Lufthansa utan problem

märkligt...
Allt samma som sökningen på bilden?

Jag har iofs gjort MÅNGA (eller ja, allt är ju relativt förstås...) sökningar den senaste veckan men det står "Premium Service,
Unlimited Queries" på min sida, så det borde ju funka ändå.

Antagligen det inte finns 2 tillgängliga awardplatser på de datumen.
När jag kollar en plats så finns det en awardplats i First class på Frankfurt->New York JFK på 25 juli.

Screenshot20170717 01 LH.png

Jag får som Doktorn upp resultat på 1 men inte 2 platser. Jag söker 2 platser på alla bokningsklasser. De dagar det finns ingenting alls står det som ovan.

Tips: Boston har bra med plats.

Aha!
Men vad är det som skiljer när man får upp förslag där det står "No" efter?
Min gissning är, om det finns åtminstone det antalet av awardplats i någon av kabinklasserna (t ex i Economy class), skickar ExpertFlyer svaret som "No" även om det inte finns ledig plats i den kabinklassen man har sökt (t ex i First class).

Toppen