Senaste nytt

Problem med att posta eurobonuspoäng flight t&r Miami

Bekanta som rest sträckan och inte fått sina poänga annat än via retroregistrering. Trodde det hade med (lyckade) uppgraderingar att göra men det verkar ju vara ett större problem än så.
Undrar hur många som missar att kräva in dessa poäng? Man skulle ju önska att SAS går igenom alla flyg till och från Miami och säkerställer att rätt poäng delats ut...

Kan bekräfta att det inte funkar som det ska. Vid utresan den 17/10 fick vi inga poäng inom den vanliga tiden (4-5 dagar). Kontaktade diamond supporten den 25:e och fick svaret att de inte kunde se något skumt men poängen lades in manuellt. Reste hem den 27/10 till Kastrup via Oslo. Idag kom poängen för Oslo-Köpenhamn, men fortfarande inget för Miami-Oslo. Utgår ifrån att heller inte kommer att ramla in automatiskt, så jag har mejlat diamond igen om detta. Förhoppningsvis kan SK-IT fixa problemet vad det lider.

Jag skulle ha haft mer förståelse om detta problem gällde för Köpenhamn-Boston linjen vilket trafikeras av Privatair.
Men på Oslo/Köpenhamn-Miami flygs av SAS själv ju...

Har nu gått 2v (minimum för retroregistrering). Som tidigare bekräftats i tråden löste detta, som väntat, problemet. Poängen kom in på kontot direkt (<3min). Skönt att i alla fall behöva lägga ytterligare en post på listan att följa upp. Bäst hade såklart varit om det skett per automatik . ..

Det verkar fortfarande vara så att man måste efterregistrera poängen till Miami men då man gör det efter 14 dgr går det på minuten.

Toppen