Senaste nytt

Problem att transferera Avios

Hafermann

Medlem
Jag har försökt att transferera Avios från Vueling till. Till Iberia, British Airways samt AerLingus. Samtliga slutar med felmeddelande. Har kontrollerat så att mina uppgifter är samstämmiga i samtliga program.

Är det någon som haft samma problematik, som ch hur har ni isf löst detta?

Har samma problem. Försöker att transfer från BA till Finnair. Får alltid "Something went wrong"

Kontakt med BA gav först en goddag yxskaft svar...

Gjorde ny försök och fick följande svar. "Our systems team have advised there is a system issue and would be grateful if you could please try again later.
If you are still getting the same error, please reply directly to this email to contact us. "

Men jag har försökt varje dag i över 1 vecka utan att lyckas. Har svarat dem med denna information men ingen återkoppling ännu.

Har väntat ovanligt länge på amex-ba men aldrig haft problem med det ni nämner.

Har ni typ smsverifiering på alla konton?

Är era konton nyöppnade eller har ni haft dem ett tag? Verkar vara en ny regel hos BA att man måste ha haft sitt konto i minst 30 dagar för att kunna flytta Avios. Länka verkar fortfarande gå bra på nyöppnade konton.

Jag har också problem att flytta från ba till finnair sedan jag flyttade över Avios från min frus konto till mitt. Fick väldigt olika svar från kundtjänsten (först vänta två dagar, sedan två veckor) men de påstod att det finns en spärr som resetas varje gång man försöker. Men verkar som att de inför någon spärr som de själva inte kan förklara…

Finnair kontot måste vara minst 90 dagar innan man överföra Avioser därifrån, Iberia har tagit bort den regeln.
SMS och Finnair fungerar dåligt, välj "Authenticator app" i stället.
We have detected some unusual activity on your account. försvinner oftast efter en vecka om man inte rör Finnair kontot under tiden

Gammal tråd, men det finns kanske något av det som står här som kan vara till hjälp

Toppen