Senaste nytt

Problem att ringa Lufthansa just nu?

Kul väntat i 1+ i telefonkö.
Får tag i en kundtjänst som inte verkar fatta att ens ens flight blivit inställd och så bryts samtalet o_O

Haha exakt samma här. 2 timmar ungefär att vänta. Fick sedan beskedet att den inte alls var inställd (trots att 2 kollegor på samma flight blivit ombokade, och både app och webbsite säge rinställd). När jag äntligen lyckades övertala henne (via någon annan hon var tvungen att prata med) om att den faktiskt är inställd så kom hon precis till läget att hon läst tillbaka det nya flyget och bara väntade å att jag skulle säga "ja", så bröts samtalet.

Och till skillnad från en del andra bolag så inte fan ringde hon tillbaka efter det -- trots att hon både hade numret jag ringde från, numret på bokningen och mailadressen på bokningen. (Eftersom hon verifierade alla 3 i början på samtalet).

Andra försöker var 1:10 i väntan. Men den här gången landade jag i ett callcenter i Tyskland istället, och där gick det undan när jag väl kom fram. Ombokad och klar efter 1:14. Direktflyg istället för byte, men (1) det var redan i ekonomi, och (2) jag har inte lust att slåss med alla ombokade sas-strejk-resenärer samtidigt som alla inställda eurowingsare och lufthansare. Så mycket är inte poängen värda. Not this time.

Jag fick en ombokning av en betald businessresa i november där de i mailet hävdar att de försökt ringa mig men tyvärr inte kunnat nå mig. Jag har inga missade samtal så det är struntprat. Men jag tänkte att man kan väl gå in och bara välja nya flighter eftersom det finns en hel del andra alternativ med Swiss bland annat. Men så lätt ska det inte vara. Återbetalning var det enda alternativet annars måste man ringa ett nummer som står där på sidan. Jag provar att ringa, nej det var fel nummer och det används inte längre (trots att det står överallt). Provar numret som telefonsvararen hastigt rabblar istället och där är det en röst som säger att man bara ska ringa om det gäller resor inom 3 dagar, och det är det ju inte i det här fallet, men sen bryts bara samtalet helt tvärt utan någon möjlighet att konfirmera om det rör sig om en resa inom 3 dagar. Tur jag inte har bråttom.

Det är förstås oläglig timing att försöka få en ändring på plats i november med tanke på läget i flygtrafiken i Europa denna sommar men man kunde ju önska att möjligheterna på hemsidan var lite mer utbyggda. Jag får väl avvakta till efter sommaren eller så och göra ett nytt försök. Det gäller bara att komma ihåg och hoppas att de inte avbokar allt per automatik eller något eftersom resan är helt trasig.

Ring den vanliga kundtjänsten!
Det var där jag hamnade och det är där som samtalet kopplas ner direkt efter att rösten berättat att de bara hanterar ärenden som gäller de kommande 3 dagarna. Jag kan säkert prova något nummer till någon annan del av världen men tror det är bättre att vänta tills det har lugnat ner sig lite överallt och prova senare i höst istället. Men det hade ju varit fiffigt med lite mer val på hemsidan.

Samma sak för mig, har en resa till JNB med Swiss i November, och behöver boka om sista benet hem via ZRH, helt omöjligt att nå kundtjänst och den sk Internet supporten med ett svenskt 036-nummer hjälper inte till med detta. Skulle kunna lösa det själv på fem minuter, men nu är det omöjligt att komma fram. Suck.

Kom fram imorse efter över en timmas väntan till deras call center i Indien. Har en multicity bokning till IBZ och hem från AGP om ett par dagar i Business Saver. Vill flytta på bokningen till i vår nästa år vilket ska gå enligt biljettreglerna. Biljett reglerna säger att det är en 70 EUR ändrings avgift per sträcka och person + eventuell biljett pris skillnad. Det datum jag har hittat nästa år på nätet är billigare än det jag betalat, datumen jag kollat på är ut 2:a Maj och hem 2:a Juni då en Business Saver kostar 4200SEK / Person . Enligt personen som jag fick prata med skulle det kosta mig 18KSEK per person att ändra bokningen då detta är biljett pris skillnaden. Kollade flera olika datum och kom fram till samma pris. Kan det verkligen stämma att det kostar över 3 gånger så mycket som jag betalat för ursprungsbiljetten att ändra den? Vill egentligen bara ändra biljetten då jag inte bara vill vaska biljetten. Nu när jag ringer in går det inte att komma fram...

Kom fram imorse efter över en timmas väntan till deras call center i Indien. Har en multicity bokning till IBZ och hem från AGP om ett par dagar i Business Saver. Vill flytta på bokningen till i vår nästa år vilket ska gå enligt biljettreglerna. Biljett reglerna säger att det är en 70 EUR ändrings avgift per sträcka och person + eventuell biljett pris skillnad. Det datum jag har hittat nästa år på nätet är billigare än det jag betalat, datumen jag kollat på är ut 2:a Maj och hem 2:a Juni då en Business Saver kostar 4200SEK / Person . Enligt personen som jag fick prata med skulle det kosta mig 18KSEK per person att ändra bokningen då detta är biljett pris skillnaden. Kollade flera olika datum och kom fram till samma pris. Kan det verkligen stämma att det kostar över 3 gånger så mycket som jag betalat för ursprungsbiljetten att ändra den? Vill egentligen bara ändra biljetten då jag inte bara vill vaska biljetten. Nu när jag ringer in går det inte att komma fram...
Svarar mig själv. Efter ringt 10 gånger under dagen utan att komma fram igen så lyckades jag vid 4 tiden komma fram med en väntetid på strax över en timma. Fick prata med en superbra agent som lyckades boka om mig till datum nästa år i Maj för en nätt kostnad av 1400sek totalt. Så rekommendation att stå på Er och att HUACA lönar sig :)

Toppen