Senaste nytt

Problem att logga in på Radissons hemsida och app

Någon som bott på points sedan programmet delades?
Har bokat en del awardnätter framöver där det tillkommer en kostnad i mailet för bekfräftelse men ej på hemsidan.
Naturligtvis känns det som ett IT fel, men endå skönt att veta hur det gått för andra.
Blir nog att lägga ner Radisson nu, börjar tröttna mer och mer på deras kundservice tyvärr :(

Samma för mig på Radisson Kaunas (fd Park Inn). Det tillkom en kostnad på 35 euro. Mailbekräftelsen såg annorlunda ut mot de vanliga, men där stod det endast poängkostnad. Dubbelkollade med hotellet och det var ingen extra kostnad som tillkommer.

I detta ärende kontaktade jag Radisson på Facebook, där brukar de svara snabbt till skillnad från på mail. Men de bad mig kolla med hotellet utan att kunna ge ett svar om "pristillägget" som skumt tillkommit (därav mailade jag hotellet).

Jag kan för övrigt inte heller logga in på mina sidor. Hotellet i fråga i Kaunas skrev att de hört om dessa problem också med login vid systembytet. För jag kan inte avboka min gamla bokning gjord med det högre poängpriset (nu är det sänkt poängpris för detta hotell).

Någon som bott på points sedan programmet delades?
Har bokat en del awardnätter framöver där det tillkommer en kostnad i mailet för bekfräftelse men ej på hemsidan.
Naturligtvis känns det som ett IT fel, men endå skönt att veta hur det gått för andra.
Blir nog att lägga ner Radisson nu, börjar tröttna mer och mer på deras kundservice tyvärr :(
Bodde på Radisson i Fornebu häromveckan. Jag utgick från att den monterära kostnaden i mailet var fel (~600kr) och tänkte inte så mycket mer på det. Vid incheckningen så ville de ha betalt just den summan men när jag poängterade att jag bokat för poäng så ursäktade sig receptionisten (väldigt halvhjärtat) och så blev det inget monetärt tillägg.
För övrigt ett väldigt dystert hotell med stängd restaurang, "reducerad" frukost (jag provade inte) samt ofungerande kylning av rummet...

Jag har fortfarande inte lyckats avboka och Radisson har fortfarande inte hört av sig efter tfn samtal
och inte heller svarat på e-post.
Nu går det inte alls att öppna bokningarna. :mad:
Nytt försök med att kontakta hotellet direkt.
(London i juli)

Efter 6 veckor fick jag svar från Indien där de bekräftade att bokningarna var avbokade.

Ja jag har inte någon avsikt att betala kostnaden men det känns skumt må jag säga!

Bodde på Radisson i Fornebu häromveckan. Jag utgick från att den monterära kostnaden i mailet var fel (~600kr) och tänkte inte så mycket mer på det. Vid incheckningen så ville de ha betalt just den summan men när jag poängterade att jag bokat för poäng så ursäktade sig receptionisten (väldigt halvhjärtat) och så blev det inget monetärt tillägg.
För övrigt ett väldigt dystert hotell med stängd restaurang, "reducerad" frukost (jag provade inte) samt ofungerande kylning av rummet...

Last edited:
Jag matchade till radisson just vid uppdelningen och fick en redig oreda på halsen. Hade någon natt där jag tänkte prova radisson men så blev inte fallet.
Fullföljde mitt ärende ändå och nu fungerar det.

Problemet var: kunde inte logga in, aktivera konto eller byta lösenord. Lite moment 22..
Kundtjänst slutsats: min e-post är för evigt korrupt i deras system.
Lösning: skapa nytt konto, till ny e-post och migrera över gammalt konto till det nya.

Slutsats: mig gör det inget då jag inte har en massa bokningar osv som riskeras, däremot irriterande att ha en annan e-post till just radisson. Tog dryga månaden och en hel hög samtal och mail för att lösa.
Efter ett antal mail till kundtjänst som jag inte fått svar på provade jag att ringa för andra gången och fick stå i kö en timme innan någon svarade att jag nog råkat ut för samma fel som du beskriver. Inget aktiveringsmail och det enda sättet de kan lösa det är genom att jag får skapa ett nytt konto och sen föra över alla bokningar, status och poäng till det nya kontot. Lite lagom krångligt. Nu har jag bara en vistelse i början på september bokad via dem och ingen plan på någon ny bokning inom kort så jag funderar på om jag ska vänta med den här manövern till efter att den vistelsen är avklarad. Om man har tur kanske de lyckas få ordning på sina system till dess också (jag har inga höga förhoppningar dock...).

Lite irriterande att inte kunna logga in och om man ska behöva stå i kö i en timme för att kunna boka med medlemspris eller poäng känns det ju hyfsat bökigt...

Radisson verkar verkligen ha lyckats krångla till sina system på sistone.

Håll i hatten!

Efter många mail till olika avdelningar hos Radisson gjorde jag idag återigen ett försök att återställa mitt konto, och hör och häpna! Helt plötsligt låg det ett litet återställningsmail där i inkorgen. Så äntligen kunde jag logga in på mitt konto, vilket jag inte kunnat göra sedan splitten i Juni.

Undrar om det är någon som tryckt på rätt knapp i systemet nu tillslut för jag har inte fått något återkopplande mail på att försöka igen. Men det kanske dyker upp snart.

Skam den som ger sig.

Det kanske bara tog 4 månader att få ordning på detta.... Själv väntar jag på att customer service manager should call me regarding all problems and some compensation. The guy promised to call 5 weeks ago and then asked when I could be available, I gave him 3 times but no call. 1 week later this was repeated , again without a call. Yesterday a new email and I again gave 3 times. Radisson is an unbeliavable company in these days.

Jag har en kommande poängbokning där det står att jag ska betala -852.20 Euro, vilket jag tolkar som att jag ska få betalt för att bo. Får se om receptionen håller med.

• Gilla
Reactions: ekf
Som jag nämnt tidigare i tråden har jag haft problem med att avboka på hemsidan, detta var i juni.
I mitten av augusti var jag återigen tvungen att avboka en vistelse, som var i slutet av september, och då såg det ut som
att det fungerade med avbokning via hemsidan, det kom även en bekräftelse via e-post.

Förra veckan fick jag dock en e-post från hotellet jag avbokat där de välkomnade mig (!)
Jag kontaktade då hotellet direkt, påpekade att jag avbokat för 5 veckor sedan, och fick då detta svar
Kindly be advised that your reservation were still active in our system however I have cancelled both dates booked, as per your request.

Toppen