Senaste nytt

Problem att ge bort EuroBonusGold-kort

Det var heller ingen slutsats utan en vild spekulation. Må hända att den var högst pessimistisk, men det vill jag till fullo beskylla just det plötsliga avslutandet av familjekontot tidigare i år - upprinnelsen till den tragiska cynism som jag numera praktiserar kring allt vad rör Eurobonus... förlåt? :(
Plötsliga avslutandet av familjekonto? Där kom det väl förvarning rätt långt i förväg att den ändringen skulle ske och inte bara över en natt som vissa andra ändringar har införts totalt utan förvarning.
Att spekulera är ju något vi gör friskt på forumet och det uppmuntras ju så länge det är sakliga spekulationer.
Att spekulera i att SAS-bokningar på nätet tagits bort när de har IT-strul och man inte kan boka är dock inte direkt sakligt och tror ingen skulle göra den slutsatsen heller. Ser därmed inte heller någon anledning att tro att möjligheten att ge bort kort skulle försvinna helt abrupt. Självklart kan det vara så i och med Eurobonus 3.0 men inget som i dagsläget tyder på det.

Ska ge bort ett kort för första gången på flera år, men får ett felmeddelande "Hoppsan, ett fel har inträffat. Försök igen senare."

Är det generella problem eller något temporärt? Något annat som lyckats ge bort ett kort.

Min period tar slut 30 september, och vad jag förstått är det inga begränsningar innan utan snarare efter brytet, under Grace perioden.

Ska ge bort ett kort för första gången på flera år, men får ett felmeddelande "Hoppsan, ett fel har inträffat. Försök igen senare."

Är det generella problem eller något temporärt? Något annat som lyckats ge bort ett kort.

Min period tar slut 30 september, och vad jag förstått är det inga begränsningar innan utan snarare efter brytet, under Grace perioden.
Samma för mig. Har varit så sen jag började försöka för en vecka sedan.

Var så när jag hade Diamond så min Kjaerste blev utan guld. Och jag tappade en bra förmån av Diamond. Exakt samma meddelande våren 2023.

Någon som det här funkat för på slutet? Någon som löst det med hjälp av SAS kundtjänst annars?
Funkade perfekt i söndags. Vid ingången till Fast Track på PMI kunde jag ge bort ett guldkort till en i vår bokning. Vi var 2 Diamonds, 1 Gold, 1 Silver o ett barn men Fast Track vakten var hård o bestämd. Alla vuxna måste ha status för att använda Fast Track. Vanliga kön var minst på en timme!

Men det tog bara 1 min att ge bort guldkortet tills att boarding kortet var uppdaterat i SAS appen. Imponerad av SAS ibland. Personalen vid Fast Track blev också något förvånad att vi kunde fixa det så snabbt!

Funkade perfekt i söndags. Vid ingången till Fast Track på PMI kunde jag ge bort ett guldkort till en i vår bokning. Vi var 2 Diamonds, 1 Gold, 1 Silver o ett barn men Fast Track vakten var hård o bestämd. Alla vuxna måste ha status för att använda Fast Track. Vanliga kön var minst på en timme!

Men det tog bara 1 min att ge bort guldkortet tills att boarding kortet var uppdaterat i SAS appen. Imponerad av SAS ibland. Personalen vid Fast Track blev också något förvånad att vi kunde fixa det så snabbt!
Spännande! Jag ringde kundtjänst igår som inte kunde hjälpa till med det själva. För visso var det Ulla-Britta 96 år som svarade och läste innantill i ett papper. Var inte direkt intresserad av vad jag hade testat utan ville bara säga att Safari är det som absolut inte funkar, men att Chrome på dator fungerar bäst (jag har testat alla webbläsare både med och utan inkognito). ”Så försök du på din dator imorgon så ska du se att det går”. Tro det eller ej, men det gick inte

Spännande! Jag ringde kundtjänst igår som inte kunde hjälpa till med det själva. För visso var det Ulla-Britta 96 år som svarade och läste innantill i ett papper. Var inte direkt intresserad av vad jag hade testat utan ville bara säga att Safari är det som absolut inte funkar, men att Chrome på dator fungerar bäst (jag har testat alla webbläsare både med och utan inkognito). ”Så försök du på din dator imorgon så ska du se att det går”. Tro det eller ej, men det gick inte
Jag använde Safari på iPhone

Toppen