Jag är ebg och tar ibland med mig familjen in i loungen på Arlanda. När bara jag och frun reser är det aldrig några problem, inte heller när ena sonen är med. Men, när jag vill gästa in fru och son 2 blir det alltid problem i spärren. Den första av dem som går in funkar, men när den andra blippar säger spärren att boardingkortet redan är använt. Detta händer varje gång när dessa är mina gäster.
Min misstanke är att det är deras långa efternamn som gör det, de har båda samma dubbel-efternamn och förnamn som börjar på samma bokstav. Son 1 har också dubbel-efternamn, men en annan bokstav först i förnamnet, och för honom uppstår inte problemet.
Vi kommer ju förstås alltid in med personalens hjälp, men de uppträder varje gång som om det aldrig hänt förut.
Nån mer som känner igen sig i detta?
Min misstanke är att det är deras långa efternamn som gör det, de har båda samma dubbel-efternamn och förnamn som börjar på samma bokstav. Son 1 har också dubbel-efternamn, men en annan bokstav först i förnamnet, och för honom uppstår inte problemet.
Vi kommer ju förstås alltid in med personalens hjälp, men de uppträder varje gång som om det aldrig hänt förut.
Nån mer som känner igen sig i detta?