Tokyu Stay har prisvärda rum, Shibuya Shin-Minamiguchi ligger bäst enligt mig. Kan man tänka sig att hoppa upp ett steg i budget rekommenderas Cerulean Tower Tokyu Hotel.
Varför inte pröva en traditionell ryokan i stället? Ett mycket bra sådant är Sawanoya ryokan norr om Ueno parken och med bra läge. Trevliga rum med gemensamma bad. Ett rum för en person kostar inte mer än ca 400,- och en västerländsk frukost kostar inte mer än ca 35,-. Har bott här många gånger och alltid varit mycket nöjd. TOKYO RYOKAN SAWANOYA ueno Traditional Japanese Inn
Ett alternativ i denna prisklass skulle också kunna vara HoteSpa - Dormy Inn PREMIUM Shibuya Jingumae Har aldrig bott där själv men har fått bra recensioner och läget är ju också bra. Hotellet har en liten pool också! Bilder.
Bodde på City Hotel Lonestar i Shinjuku för 500kr natten när jag var i Tokyo sist.
Bra läge, rent och fint, liten toalett men inga problem.
Enklare frukost ingick i priset och alla var mycket trevliga.
WIFI var utmärkt.
Skulle lätt kunna bo där igen i framtiden
Hokke Asakusa Hotel - små rena, fräscha rum och det finns många restauranger i närområdet, två tunnelbanelinjer och tåget från Narita Airport stannar i närheten. Inom din budget i sept.
Har bott på relativt nya APA Keisei Ueno-Ekinae vid mina senaste besök i Tokyo. Ligger vid Uenoparken och precis vid uppgången från Keisei Skyliner som går till/från Narita.
Läget är bra med närhet till Yamanote Line som tar dig runt Tokyo.
APA har många hotell i Tokyo och i Japan. Har även bott en del på Tokyu Stay vilka även de har prisvärda hotell.