Senaste nytt

Prisvärt hotell i Peking - vilka områden anses bra?

Jag valde till slut Swissotel, det verkade uppfylla mina krav till ett rimligt pris. Bokningen skedde via Priceline, så jag kom undan en femhundring eller så billigare än på Swissotels hemsida. Stort tack för hjälpen!

Kom hem efter boende på Swiss i 9 dagar, det var helt ok. Ett litet tips angående uppkoppling bara, kostar 98/dygn fast uppkoppling men Wifi finns som man kan koppla upp gratis på i "smyg". Det svajar lite ibland men funkar ok för det mesta. Swissotel och swiss 16fl funkar bägge utan lösen. Poolen håller 28 grader så ta med badkläder :)

Tillbringade 4 nätter på Fairmont i somras. Måste säga att det var topp 5 av de asiatiska hotel vi bott på.
Inte billigt men väldigt hög kvalitet på executive floor.

Kom hem efter boende på Swiss i 9 dagar, det var helt ok. Ett litet tips angående uppkoppling bara, kostar 98/dygn fast uppkoppling men Wifi finns som man kan koppla upp gratis på i "smyg". Det svajar lite ibland men funkar ok för det mesta. Swissotel och swiss 16fl funkar bägge utan lösen. Poolen håller 28 grader så ta med badkläder :)

Tackar! Jag bookade via Priceline och där stod det "Freebie: Free internet", så kanske man kan bråka till sig det? Vi får se i januari!

Litet tips.
Många kinesiska hotell har endast kabel internet och inte trådlös internet. Om du vill surfa i mobilen eller surfplatta, ta med dig en minitrådlösrouter.

Last edited:
Litet tips.
Många kinesiska hotell har endast kabel internet och inte trådlös internet. Om du vill surfa i mobilen eller surfplatta, ta med dig en minitrådlösrouter.
Jag ska testa TEP Wireless i London nu under helgen. Tänkte skriva lite om det under nästa veckan om det var något att hänga i granen.
Travel Abroad without Data Roaming | International Mobile WiFi Internet Connectivity| Tep Wireless
Koden ConnectedTravels ger 15% rabatt första hyran.

Bumpar denna gamla tråd.

Planerar lite lätt för en helg i Peking i slutet av oktober med damen. Vad har ni för rekommendationer för hotell? Max budget är runt 1000 CNY per natt. Det jag värdesätter är läget, standard och eventuell lounge. Det vi främst tänkt göra är att besöka muren och den förbjudna staden, men även lite vanlig sightseeing och shopping. Har Hilton Gold, Accor Gold och Club Carlsson Silver.

Toppen