Senaste nytt

Prisvärt boende Gdansk?

Hittar tyvärr inte tågtidtabellen just nu men om du inte hittat den ännu så gå via flygplatsens hemsida. Tågen går i alla fall varje halvtimme dagtid. Jag hoppade av på "Glowny" som är polska för ungefär centralstation(tror jag) den ligger bra till, en kvarts promenad till Hilton eller Radisson tex.

Nu har jag bokat Novotel Gdansk Centrum, jag hoppas det blir bra :)
tack för tipset

gällande tåget så fattar jag inte vilken station som är flygplatsen?
Finns det fler stationer i Gdansk centrum än "centralstationen" ?

tack för tipset

Jag brukar använda Jakdojade för att söka lokaltrafik i Polen.
Flygplatsen är Port lotniczy eller Lotnisko.
Gdansk Glowny är centralstationen.
Det går både buss och tåg (SKM), tar ungefär lika lång tid men tåget är bekvämare. Köp biljett i automat och stämpla den på perrongen innan du går på. Du kan också söka upp konduktören ombord och köpa för cash av dem, vet inte om det är dyrare.

EDIT: Ska du till Novotel skulle jag bytt till spårvagn vid Gdansk Glowny om du vill åka kollektivt ända fram, sök på länken ovan. Att gå tar nog 25-30 min. Uber ca 10zl, Hela vägen från flygplatsen ca 40zl.

Last edited:
Tack för hjälpen!
o det hade ju Budgetresenär serverat mig innan (upptäckte att google maps också skriver ut "port lotniczy" om man googlar gdansk airport..)

Jag har bokat Radisson över nyår 3 nätter, one bedroom suite. Är det någon som har erfarenheter eller kanske andra förslag?

tack för tipset

Jag har bokat Radisson över nyår 3 nätter, one bedroom suite. Är det någon som har erfarenheter eller kanske andra förslag?
Var ni nöjda med hotellen? :rolleyes: Vi är 2 vuxna.

Var ni nöjda med hotellen? :rolleyes: Vi är 2 vuxna.

Jag var nöjd med hotellet, rent, rymligt och inget att direkt klaga på. Det ända minus är att i princip alla rummen har tråkig utsikt mot en innegård eller bakgata, även sviten vi bodde. Det ingick frukost för oss men det är nog inget jag hade betalat extra för annars (70 PLN). Hilton Gdansk verkade trevligare från det jag såg i alla fall.

Jag var nöjd med hotellet, rent, rymligt och inget att direkt klaga på. Det ända minus är att i princip alla rummen har tråkig utsikt mot en innegård eller bakgata, även sviten vi bodde. Det ingick frukost för oss men det är nog inget jag hade betalat extra för annars (70 PLN). Hilton Gdansk verkade trevligare från det jag såg i alla fall.
Ok. Har bokat Hotel Admiral så håller nog fast vid det då (Novotel var fullbokat mina datum).

Toppen