Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

henrik l

Medlem
Har snart tuggat mig igenom alla SPG- och Marriotthotell i stan. St Regis, W, Le Meridien vid flygplatsen, samt det nyöppnade Marriotthotellet i Silom återstår. Kommer att bocka av de tre första om ngn månad. Är platinum på SPG, det blir utifrån det perspektivet. En ny favorit är Royal Orchid vid floden, som alla rum vetter mot. Har bra utdelning på uppgradering till svit, typ 2 av 3. Trevligt lounge på 27:e våningen, med hyfsat utbud av käk på kvällen. Frukosten i restaurangen har ett bra utbud. Finns två poolområden, även om jag knapp hunnit spendera någon tid där ser dom trevliga ut. Provade även The Athenee (Luxury Collection) förra veckan. Betydligt flottare än Royal Orchid, både svit och lounge. Tyckte dock att utbudet av käk i loungen på kvällen, var ngt sämre än Royal Orchid, men ändå fullt ok.

Royal Orchid kan man ofta boka för under 1000-lappen (pre-paid) och med platinumkortet blir det då en riktigt bra deal.
 

jerixon

Medlem
SPG var ju uppe lite nu vilket var trevligt. Men hur ser det ut med Marriot alternativen? Någon som har input?
Ska till Bangkok en vecka i mars nästa år och det blir nog att testa något nytt roligt hoppas jag :)
Då Marriot och SPG går ihop så lär det krövas en del nätter så kan vara bra tillfälle att testa något ur Marriot portföljen!
 

Per N

Medlem
SPG var ju uppe lite nu vilket var trevligt. Men hur ser det ut med Marriot alternativen? Någon som har input?
Ska till Bangkok en vecka i mars nästa år och det blir nog att testa något nytt roligt hoppas jag :)
Då Marriot och SPG går ihop så lär det krövas en del nätter så kan vara bra tillfälle att testa något ur Marriot portföljen!
Kika på Marriott Marquis Queens Park. Vi bodde där för ett år sedan och gillade hotellet, särskilt loungen som även hade en del där man kunde sitta ute. Alkohol serverades 17:30-21:30 vilket var trevligt om man äter tidig middag och vill avrunda kvällen i loungen. Utbudet av mat och tilltugg var inget särskilt vad jag kan minnas men om man befinner sig i Bangkok med all fantastisk mat som finns överallt så är det av mindre betydelse.
 

henrik l

Medlem
SPG var ju uppe lite nu vilket var trevligt. Men hur ser det ut med Marriot alternativen? Någon som har input?
Ska till Bangkok en vecka i mars nästa år och det blir nog att testa något nytt roligt hoppas jag :)
Då Marriot och SPG går ihop så lär det krövas en del nätter så kan vara bra tillfälle att testa något ur Marriot portföljen!

Jag har betat av alla utom det nyöppnade Surawongse. Tror jag har flest nätter på Marriott Sukhumvit, följt av Marquis Queens Park, tre-fyra nätter på Renaissance, för tre år sedan, två på Courtyard och två på JW. Var platinum (via SPG) när jag bodde på Marquis Queens Park och Courtyard, men det kändes som att det gav inga extra fördelar jämfört med Guld. Så där rakt ur minnet tycker att jag maten i loungerna var helt ok, med JW, Marquis Queens Park och Renaissance som topptrio, följt av Sukhumvit och sedan Courtyard som är lite enklare. Men jag gillar loungen skarp på Marriott Sukhumvit, eftersom den ligger på typ 38:e våningen, med panoramafönster så man kan sitta titta på utsikten. Även Marquis gillar jag eftersom man, som nämnts, kan sitta ute och puffa på en cigarr om man känner för det. Även på JW finns det uteplatser. Nu är jag ingen pool-fetischist, så jag kommer inte ihåg mycket mera än att Courtyard hade det mest spartanska poolområdet. Ytterligare en fördel med Marriott Sukhumvit är deras skybar på 45:e? våningen med en vidunderligt utsikt över stan.

När det gäller att få ett "enhanced room" så tror jag att Marriott Sukhumvit hittills har varit de mest generösa. Hade guld då jag bodde där men brukade för det mesta få ett lite större rum och vid ett tillfälle en minsvit.
 

squeezen

Medlem
Fick mail a Pullman hotel G med en värdekod på 15% om någon har planer på att åka det. Skicka PM så kan ni få koden.

Inga ToC alls medskickade så svårt att tyda giltighettid eller ev bokningskrav.
 

henrik l

Medlem
Jag har betat av alla utom det nyöppnade Surawongse. Tror jag har flest nätter på Marriott Sukhumvit, följt av Marquis Queens Park, tre-fyra nätter på Renaissance, för tre år sedan, två på Courtyard och två på JW. Var platinum (via SPG) när jag bodde på Marquis Queens Park och Courtyard, men det kändes som att det gav inga extra fördelar jämfört med Guld. Så där rakt ur minnet tycker att jag maten i loungerna var helt ok, med JW, Marquis Queens Park och Renaissance som topptrio, följt av Sukhumvit och sedan Courtyard som är lite enklare. Men jag gillar loungen skarp på Marriott Sukhumvit, eftersom den ligger på typ 38:e våningen, med panoramafönster så man kan sitta titta på utsikten. Även Marquis gillar jag eftersom man, som nämnts, kan sitta ute och puffa på en cigarr om man känner för det. Även på JW finns det uteplatser. Nu är jag ingen pool-fetischist, så jag kommer inte ihåg mycket mera än att Courtyard hade det mest spartanska poolområdet. Ytterligare en fördel med Marriott Sukhumvit är deras skybar på 45:e? våningen med en vidunderligt utsikt över stan.

När det gäller att få ett "enhanced room" så tror jag att Marriott Sukhumvit hittills har varit de mest generösa. Hade guld då jag bodde där men brukade för det mesta få ett lite större rum och vid ett tillfälle en minsvit.

Liten update. Nu har jag även två nätter på Marriott Surawongse, bodde där i oktober. Blev uppgraderad till en svit. Ser vi till loungen, så skulle jag nog vilja säga att detta är den bästa när det gäller rymd och utsikt. Kommer inte ihåg vilken våning den ligger på exakt, men typ 30:e. Golv till tak fönster så man har utsikt i tre rikningar. Maten var också bra. Poolområde, beror på vad man gillar, men jag har för mig att Marquis har större poolområde. Men Royal Orchids garden pool är fortfarande min favorit. Men, smaken är ju som baken:D
 

toer00

Medlem
Återupptar en gammal tråd då jag funderar på Bangkok i Jul. Det verkar som man aldrig slutar bygga lyxhotell i BKK....som ofta är förvånansvärt prisvärda.. Så nu har jag upptäckt en del "newcomers " som jag undrar om någon provat på?

Vad tror ni om The Siam, 137 Pillars, Park Hyatt eller det kommande Four Seasons Hotel Bangkok at Chao Phraya River??
 
Toppen