Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

@toer00 Jag bodde på Park Hyatt andra veckan de öppnade, vid en 18 timmars layover i Bangkok. Hotellet drogs med några smärre inkörningsbekymmer, dock inget som drog ner betyget.
Gillar du stilrent, kommer du nog gilla detta. Sängen håller Park Hyatt standard, vilket jag gillar skarp. Penthouse Bar & Grill, serverade en gudomlig köttbit, med bra vin till, med rätt temperatur. Snabbdoppade/svalkade mig i infinity-poolen, med härlig utsikt/miljö. Tyvärr hade Spa-delen inte öppnat ännu. Hotellet ligger på översta våningarna till ett shoppingcenter, om det lockar. Smidigt att ta tåget precis utanför entrén till/från flygplatsen.
KING Bed rum kostade oss ca $285/natt inkl frukost. Frukosten uppskattades av familjen.
 

toer00

Medlem
Nu börjar det lossna ordentligt iom säkrande av platser till BKK hösten 2023. Börjar lite snabbt kolla på hotell i BKK och ser att Four Seasons öppnat så sent som 2019. FS är något av en favorit, både FS Kyoto samt FS Seoul var toppen strax innan pandemin.
Någon som hunnit bekanta sig med FS i Bangkok?
 

JacobGBG

Medlem
Nu börjar det lossna ordentligt iom säkrande av platser till BKK hösten 2023. Börjar lite snabbt kolla på hotell i BKK och ser att Four Seasons öppnat så sent som 2019. FS är något av en favorit, både FS Kyoto samt FS Seoul var toppen strax innan pandemin.
Någon som hunnit bekanta sig med FS i Bangkok?

FS i Bangkok har enligt allt snack jag absorberat inte kunnat hålla en riktigt lika hög nivå som närliggande Mandarin Oriental. Sistnämnda r förstås ett hotell med oerhörda anor (och priser därefter) så det beror ju på vad du är villig att betala. Vill man ha mer boutique lyx så är det The Siam som står högst i kurs.
 
Toppen