Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

NotRyan

Medlem
Tänkte konsultera detta eminenta forum med lite spörsmål kring hotell i Hong Kong.

Jag och hustrun har cirka 22 timmar i Hong Kong mellan 2 flyg (SGN-HKG-AMS) och tänkte förlägga oss inne i HK istället för på flygplatsen.
I och med att det är kort om tid så vill vi ha så smidiga transporter som möjligt, både till och från flygplats/hotell och vid besök på stan.

Efter att ha läst i ett antal trådar så uppfattar jag:
-Conrad och 99 Bonham, som två bra alternativ?
-Icon verkar onekligen vara ett bra hotell, men verkar inte passa så bra om man vill ha en smidig logistik?
-InterContinental hotellen verkar även de vara bra alternativ, men hur är det att ta sig till och från dessa?
-FS och MO m.fl. är över vår budget.

Finns det några andra bra alternativ, som ni ser?

-Har ingen status vid någon lämplig hotellkedja (bara NCH Platinum, men det hjälper väl föga?), tänkte dock boka via hotels.com där vi har en bonusnatt att lösa in.
-Budget ca. 3000 sek.
-Övernattningen genomförs 22-23 juli (2019)
Om ni kan ta ut en bonusnatt på hotels.com för upp till 3000 kr så rekommenderar jag Conrad. Ingen mening med att ta ett billigare hotell...
 

Pyggme

Medlem
Icon! Riktigt bra och väl genomtänkt. Vet inte vad för logistikproblem det hänvisas till, vi tyckte det var lätt och smidigt att ta sig dit. Underbart rum, fantastiskt hjälpsam personal och kanon med loungen efter utcheckning.
 

jumbooze

Medlem
ec4ecf29c36040b176cede3b7f053a87.jpg

IC Grand Stanford med Club access runt 3000kr
Ta expresståget med t/r så ingår bus transfer till dörren
 

Kris

Medlem
Det blev Clubrum på IC Grand Stanford.
Nu till nästa fråga, tar man bus transfer från Kowloon Stationen el. HK Stationen (kan nästan räkna ut svaret själv, men gillar att få det tydligt :) )
Trevligt val! Väldigt tillmötesgående service i club InterContinental där.

Kowloon. Funkar smidigt, men stannar en del stopp på vägen. Alternativt, ta en taxi som är relativt billigt.
 
Jag tar alltid taxi, kostar några kronor så väl värt det. Kowloon är där du går av om du inte vill ha extra sightseeing

Vill ha det så absolut smidigt som möjligt, så ingen extra sightseeing :)

Frågan är om det värt att ta taxi/Uber direkt på flygplatsen, eller tillför det inget mervärde?
 

Kris

Medlem
Vill ha det så absolut smidigt som möjligt, så ingen extra sightseeing :)

Frågan är om det värt att ta taxi/Uber direkt på flygplatsen, eller tillför det inget mervärde?
Tåget är väldigt smidigt och snabbt. Lätt att fånga en taxi i Kowloon. Så tåg+taxi är i min mening ett bra val.

Edit: om man tar fasta på "absolut så smidigt som möjligt" så är ju taxi direkt ett mindre byte osv. och kanske därför att föredra för dig? Dock en del dyrare om man åker själv.
 

Tonton

Medlem
Vill ha det så absolut smidigt som möjligt, så ingen extra sightseeing :)

Frågan är om det värt att ta taxi/Uber direkt på flygplatsen, eller tillför det inget mervärde?

Tåg + taxi alla dagar i veckan.

Att åka HK-taxi hela vägen från flygplatsen skippar jag gärna av säkerhetsskäl. Att ta en Uber kan ta väldigt lång tid. Sedan så är det ofta väldigt mycket biltrafik på vägen mellan flygplatsen och stan.

Att däremot ta tåget in är riktigt riktigt smidigt, och snabbare. Vid Kowloon finns också tydlig markerat taxiparkering - så går snabbt att byta till taxi där.
 
Toppen