Senaste nytt

Prisvärd parkering på Arlanda 3 timmar?

Ziplock

Medlem
Jag ska lämna av släktingar på Arlanda terminal 5 och behöver stanna max 3 timmar för att hjälpa till med incheckning och annat. Jag har inte varit på Arlanda sedan corona och innan brukade jag parkera på utomhusparkeringen P57, som ligger skapligt nära, alltid hade lediga platser och rimligt prisvärd. Har också en rätt stor bil och undviker gärna trånga parkeringshus.

P57 verkar enbart erbjuda parkering för 299 kr/dag. Är det bara att bita i det sura äpplet, eller finns det något prisvärt alternativ i närheten?
 

Hachans

Medlem
Jag ska lämna av släktingar på Arlanda terminal 5 och behöver stanna max 3 timmar för att hjälpa till med incheckning och annat. Jag har inte varit på Arlanda sedan corona och innan brukade jag parkera på utomhusparkeringen P57, som ligger skapligt nära, alltid hade lediga platser och rimligt prisvärd. Har också en rätt stor bil och undviker gärna trånga parkeringshus.

P57 verkar enbart erbjuda parkering för 299 kr/dag. Är det bara att bita i det sura äpplet, eller finns det något prisvärt alternativ i närheten?

Minimipriset på Arlanda är 100kr/h (hämta/lämna vid terminalerna). Så parkera du på P57 ett dygn för samma timpris. Eller parkera på hämta/lämna som är närmare och flytta bilen en gång i timmen.
 

BAS

Medlem
Tror det är 170 för en dag på långtidsparkeringen om du vill spara en hundring.
 

Ziplock

Medlem
Kom till P57 i dag vid lunchtid och det var ca 98% fullt på parkeringen. På en skylt på infarten stod det 99 kr per påbörjad timme eller 299 kr per dygn, dvs. det går att betala mindre än 299 kr. Var snabb och lyckades komma undan med 198 kr.

Däremot så var den gamla gångvägen från P57 till terminal 5 avstängd pga byggarbeten. I stället fick man gå en dåligt skyltad väg in i Sky City.
 

kelsillo

Ny medlem
Hej!,

Skulle du rekommendera parkering i P57 om du måste gå till terminal 5? Hur lång tid skulle det ta? med tanke på att vi reser med bagage och barn? P57 är billig jämfört med de andra.

Tack!
 

BAS

Medlem
Hej!,

Skulle du rekommendera parkering i P57 om du måste gå till terminal 5? Hur lång tid skulle det ta? med tanke på att vi reser med bagage och barn? P57 är billig jämfört med de andra.

Tack!
Jag skulle nog välja P21/P22 som budgetalternativ. Visserligen aningen längre att gå, men då går man inomhus. P57 är inte så kul om man har mycket bagage - särskilt inte om det regnar.
 
Toppen