Senaste nytt

Prisskillnader vid olika antal gäster?

erc

Medlem
Sitter just nu och gör några privata nöjesbokningar på radissonrewards.com och noterar att det skiljer en del mellan en respektive två gäster i rummet.

Konkreta exempel:

Radisson Blu Mountain Resort, Beitostölen, 4-5 okt
Pris med en person i rummet: SEK844
Pris med två personer i rummet: SEK1100

Radisson Blu Plaza, Oslo, 5-6 okt
Pris med en person i rummet: SEK1323
Pris med två personer i rummet: SEK1512

Är detta någon ny prissättningspolitik eller har jag bara missat detta i alla år?

Sist jag hade en sådan bokning hade jag samma rumspris om det inte skulle ingå frukost.
Kan det vara något sådant de kalkylerar med?

Sist jag hade en sådan bokning hade jag samma rumspris om det inte skulle ingå frukost.
Kan det vara något sådant de kalkylerar med?

Njae... kollade även Park Inn by Radisson i Oslo där frukost inte ingår (om man inte har Platinum). Samma där - prisskillnad på ca 200 kronor.

Lite OT men om du är EBD så får du på EuroBonus membership levels | SAS

• Early check-in (8:00) and late check-out (18:00) if requested in advance.
Kollade mest för jag kom inte ihåg vilken kedja som man hade gratis "andra gäst" det var Scandic med "Double room for single room rate." för EBD

En snabb koll indikerar att det inte är prisskillnad i USA, Tyskland eller UAE. Men i Norge är det uppenbart så. Tycks även vara så på flera hotell i Sverige.

I vissa länder kan man väl även ha en occupancy tax som är beroende på antal personer. Dock knappast i Norge väl.

Blir mer nyfiken på min egen uppmärksamhet än de faktiska systemfaktorerna... :) Har det varit såhär länge? Alltid? :)

Har trots allt Platinumstatus och har bokat Radissonrum många, många gånger...

Toppen