Senaste nytt

Pris för att ändra namn på en SAS Award bokning?

seat56f

Medlem
Har för mig att jag fått den infon tidigare jag också. Vet att på betald biljett är det 600kr men att Award som görs via Tallinn så är det sek150
Har du tid ork och lust att kolla igenom ditt kontoutdrag så kan vi alla gå vidare :)

Nej, det är för långt bakåt för att jag ska orka leta. :confused:

Bättre att du testar och ser vad som händer. Det kan ju ha ändrats sen dess, så mitt svar hade ändå inte varit 100%. För att inte tala om att jag inte behöver göra något då ;)
 

palmen

Moderator
Jag är rätt säker på att jag har betalt 150kr för namnändring på en SAS-award bokad med amex 2-4-1.
Jag är 1000% säker på att jag fick betala 600 kronor namnändring på en 2-4-1 med SAS på ARN-EWR.
Namnändring och att ändra flighter har inte varit att likställa med varandra. Något kan ju ha ändrats dock, men så var det tidigare.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är 1000% säker på att jag fick betala 600 kronor namnändring på en 2-4-1 med SAS på ARN-EWR.
Namnändring och att ändra flighter har inte varit att likställa med varandra. Något kan ju ha ändrats dock, men så var det tidigare.
Jag vet inte hur det är nuförtiden men förr kostade namnändring av SAS bonusresor 150 SEK per person (i Sverige).

Screenshot20170505 06 SK.png


Servicearvoden - SAS
 

MrDollar

Medlem
Testa ändra namn igen och se om det blir samma svar, agent roulette :)
Frågade agenten och hon sa att varje ändring debiteras SEK 150. Oavsett om de var ändring på rutt/namn/etc så gäller SEK 150.


Men, dom verkar ju vara lite snurriga i Tallinn nu på sistone med tanke på alla "forbidden" routes folk gör. Inte mig emot
 
Toppen