Senaste nytt

Priority Pass lounger i Norge? (Oslo/Trondheim)

Har precis bytt bank och därmed också skaffat Handelsbanken Mastercard Platinum och Priority Pass, men upptäckte tyvärr att PP inte funkar på Gardermoens lounger (vilket inte min bankkvinna visste om). Någon som vet om någon ändring är på gång angående detta (ser att denna tråd är från 2011)?

I en annan tråd från 2011 skrev Bamsefar "En bra sak med Handelsbanken Platinum är för övrigt att man har access till loungen på Gardemon i Oslo. Något som Priority Pass INTE har - dvs Priority Pass är värdelöst i Oslo !". Stämmer det fortfarande, alltså att själva Platinumkortet ger access till OSL-loungen?

Tackar för övrigt för ett mycket trevligt och informativt forum!

Senast jag såg något om detta så var det inte längre gratis med SHB platinum men ett reducerat pris. Rätt dyrt fortfarande tror jag. Om jag inte minns fel 195 nok.

Jag har kollat med PP och ingen ändring är på gång vad gäller Oslo - det är enda flygplatsen där jag inte kunnat använda mitt PP.

Last edited:
Jag har Handelsbanken Platinum som står med i listan över flygbolag/kort på skylten utanför OSL Loungen på Oslo Gardermoen. Gick in och frågade för skoj skull när jag var förbi förrförra gången och det är inte gratis med SHB Platinum, dock får man ett reducerat pris. Vill minnas att det var 100 NOK som senare dras på kreditkortsräkningen. Tjejen vid receptionen hade ett A4 på disken där det stod exakt hur det fungerar.

I övrigt finns det knappt några lounger i Norge, så OSL Loungen är den enda som skulle kunna vara aktuell för Priority Pass.

Tack för snabba svar! Ja, Norge är lite annorlunda… Jag skall i alla fall prova OSL-loungen med Handelsbanken Platinum-kort nästa gång och se hur det funkar.

Om tiden tillåter kan man alltid traska över till Radisson istället för att sitta på flygplatsen. Betydligt trevligare

Jag har Handelsbanken Platinum som står med i listan över flygbolag/kort på skylten utanför OSL Loungen på Oslo Gardermoen. Gick in och frågade för skoj skull när jag var förbi förrförra gången och det är inte gratis med SHB Platinum, dock får man ett reducerat pris. Vill minnas att det var 100 NOK som senare dras på kreditkortsräkningen. Tjejen vid receptionen hade ett A4 på disken där det stod exakt hur det fungerar.

I övrigt finns det knappt några lounger i Norge, så OSL Loungen är den enda som skulle kunna vara aktuell för Priority Pass.

Ja, idag provade jag OSL Loungen med mitt Handelsbanken Platinum-kort. Kostade 100 NOK för mig och 205 NOK för medföljande gäst (fick ta med upp till 3 gäster). Mycket trevlig och tillmötesgående lounge-personal. God mat med små fiskekaker, räksallad, skinka, couscous och annat smått och gott. Vin från tappkran, öl på glasflaskor och lite starkssprit och likörer. Kaffe och många kakor. Sköna fåtöljer som var indelade med små skärmar i mindre avdelningar så det kändes riktigt mysigt. Detta kommer jag göra om!

• Gilla
Reactions: Gus
Ja, idag provade jag OSL Loungen med mitt Handelsbanken Platinum-kort. Kostade 100 NOK för mig och 205 NOK för medföljande gäst (fick ta med upp till 3 gäster). Mycket trevlig och tillmötesgående lounge-personal. God mat med små fiskekaker, räksallad, skinka, couscous och annat smått och gott. Vin från tappkran, öl på glasflaskor och lite starkssprit och likörer. Kaffe och många kakor. Sköna fåtöljer som var indelade med små skärmar i mindre avdelningar så det kändes riktigt mysigt. Detta kommer jag göra om!

Ja, jag håller med skön miljö och 100 NOK är prisvärt. Maten måste jag tyvärr säga är sådär, det är nåt att tugga på men inget du äter dig mätt på.

Toppen