agehall
Medlem
Hallå, det står ju Star Alliance GOLD på Amex-kortet...
Ja, men framförallt i USA är det inte alltid man träffar de skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Dinerskortet har räddat mig någon gång då.
Hallå, det står ju Star Alliance GOLD på Amex-kortet...
Framförallt, tror jag, pga att många av bolagen där har eller har haft samarbeten med Amex direkt. Så deras system ser Amex numret och reagerar på det, och deras personal är vana vid att se Amex kort av 73 olika sorter varav 4 ger tillgång.Ja, men framförallt i USA är det inte alltid man träffar de skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Dinerskortet har räddat mig någon gång då.
Men har aven jag rakat ut for "sarbehandling" genom att bli nekad intrade i SAS loungen pa LHR med Pandion kort for ngt ar sedan (forsok sla den...)!!
+1.En annan losning pa problemet kan ju vara att alltid flyga business/first om man nu sa garna vill in i loungen eller fa priority boarding (finns aven andra fordelar med detta sasom mer benutrymme och skonare stolar )
Njaaaeee. Som HON har man stadig kun adgang til Lufthansagruppens lounger når man rejser med Star Alliance (Kilde [18]) - som Pandion har man altid adgang til SAS fast track og lounger.Skulle väl vara en HON som blir nekad inträde i en LH-businesslounge någonstans då. Men att bli nekad inträde till en SAS-lounge som EBP är ju ganska j-vla illa. Har inte EBP open doors i SAS egna lounger?
Njaaaeee. Som HON har man stadig kun adgang til Lufthansagruppens lounger når man rejser med Star Alliance (Kilde [18]) - som Pandion har man altid adgang til SAS fast track og lounger.
Fair nok, jeg misforstod dit indlæg.Nu tror jag du missförstod något. HONs tas om hand, om möjligt, bättre av LH & Co än EBP av SAS. Jag anser nog att det skulle vara värre för LH om en HON blev nekad tillträde till en LH Businesslounge än att en EBP blev nekad inträde till en SAS lounge eftersom jag upplever att M&M har högre prestige och service mot sina HON än vad SAS har mot EBP...