Senaste nytt

Priority boarding?

Ja, det är märkligt att dom gjort *GOLD-loggan så liten på korten så att den är svår att se för dom slöa knivarna....

Det är inte ett problem att se den, de förstår bara inte vad den innebär. "But sir, do you have a gold card?" *pekar frustrerat på kortet hon håller i* (repeat)

En annan losning pa problemet kan ju vara att alltid flyga business/first om man nu sa garna vill in i loungen eller fa priority boarding (finns aven andra fordelar med detta sasom mer benutrymme och skonare stolar )

Men har aven jag rakat ut for "sarbehandling" genom att bli nekad intrade i SAS loungen pa LHR med Pandion kort for ngt ar sedan (forsok sla den...)!!

Ja, men framförallt i USA är det inte alltid man träffar de skarpaste knivarna i lådan om man säger så. Dinerskortet har räddat mig någon gång då.
Framförallt, tror jag, pga att många av bolagen där har eller har haft samarbeten med Amex direkt. Så deras system ser Amex numret och reagerar på det, och deras personal är vana vid att se Amex kort av 73 olika sorter varav 4 ger tillgång.

De ser knappat eurobonus-brandat Amex speciellt ofta. Även om det är en liten star gold logga på det, så ser de resten av kortet mycket tydligare. Det handlar nog mest om vana...

Men har aven jag rakat ut for "sarbehandling" genom att bli nekad intrade i SAS loungen pa LHR med Pandion kort for ngt ar sedan (forsok sla den...)!!

Skulle väl vara en HON som blir nekad inträde i en LH-businesslounge någonstans då. Men att bli nekad inträde till en SAS-lounge som EBP är ju ganska j-vla illa. Har inte EBP open doors i SAS egna lounger?

En annan losning pa problemet kan ju vara att alltid flyga business/first om man nu sa garna vill in i loungen eller fa priority boarding (finns aven andra fordelar med detta sasom mer benutrymme och skonare stolar )
+1.
Skulle väl vara en HON som blir nekad inträde i en LH-businesslounge någonstans då. Men att bli nekad inträde till en SAS-lounge som EBP är ju ganska j-vla illa. Har inte EBP open doors i SAS egna lounger?
Njaaaeee. Som HON har man stadig kun adgang til Lufthansagruppens lounger når man rejser med Star Alliance (Kilde [18]) - som Pandion har man altid adgang til SAS fast track og lounger.

Njaaaeee. Som HON har man stadig kun adgang til Lufthansagruppens lounger når man rejser med Star Alliance (Kilde [18]) - som Pandion har man altid adgang til SAS fast track og lounger.

Nu tror jag du missförstod något. HONs tas om hand, om möjligt, bättre av LH & Co än EBP av SAS. Jag anser nog att det skulle vara värre för LH om en HON blev nekad tillträde till en LH Businesslounge än att en EBP blev nekad inträde till en SAS lounge eftersom jag upplever att M&M har högre prestige och service mot sina HON än vad SAS har mot EBP...

Nu tror jag du missförstod något. HONs tas om hand, om möjligt, bättre av LH & Co än EBP av SAS. Jag anser nog att det skulle vara värre för LH om en HON blev nekad tillträde till en LH Businesslounge än att en EBP blev nekad inträde till en SAS lounge eftersom jag upplever att M&M har högre prestige och service mot sina HON än vad SAS har mot EBP...
Fair nok, jeg misforstod dit indlæg. :)

I øvrigt er vi fuldstændige enige når det gælder indlægget længere oppe om Diamond...

Flög Citilink idag från Denpasar till Jakarta. Vid gate annonserades att boarding skulle ske efter radvis ording från längst bak, med början från raderna 26-31. Oavsett ev. Prioboarding. Detta visualiserades med en skylt alla kunde se samt med högtalare ett flertal gånger. Inte märkligt när boarding startade började alla köa, skylt för lägre rader dök så klart aldrig upp. Någon koll på vilken rad man satt kollades inte. Biljetterna blippades inte utan kollades manuellt väldigt snabbt.

Men det märkliga var när boarding för vårat flyg började, började ett annat flyg med ett annat bolag boarda från samma gate. Den skylten dök upp i samband deras boarding. Har jag aldrig varit med om förut. Som gjort för missförstånd.

Följde dramat från sittplats för att boarda som en av dom sista. Naturligtvis utan plats i overhead compartment.
BF205F6B-C7F3-41DB-8A09-36AC44CE8A05.jpeg

• Gilla
Reactions: hco
Toppen