Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Visst är det plats för handbagage som gör att man vill ombord snabbt. BA har dom senaste åren ofta haft fullt och även om man sitter längst fram kan det vara rätt fullt om man kommer ombord sent.
Lösningen kan vara som Wizzairs handbagagepolicy. Endast handbagage i storleken upp till 42 x 32 x 25 cm är gratis.

Wizzair skrev:
Handbagage
Passagerare utan prioriterad ombordstigning

får bara medföra ett stycke handbagage var.

Litet handbagage:
Om ditt handbagage är 42 x 32 x 25 cm eller mindre kan det tas om bord utan extra kostnad. Handbagaget måste få plats under stolen framför dig.

Eller

Stort handbagage:
Om ditt handbagage är större än måtten för ett litet handbagage, men inte större än 56 x 45 x 25 cm kan du ta ombord det mot en avgift. Handbagaget måste få plats på hyllan. Du måste kunna placera bagaget på hyllan ovanför dig utan hjälp.
bagage
 
Mejlade till Guldsupporten, om hur dåligt prioboarding fungerar i intra-Skandinavien, och fick förföljande svar

Hej,
SAS har sedan den 1 april i år ändrat proceduren för prioriterad ombordstigning, vilket innebär att personalen i gaten aktivt ska avvisa passagerare som inte är berättigade prioriterad ombordstigning.
Vi är även i färd med att finna en systemlösning som ska stoppa de passagerare som inte tillhör premium-segmentet.
Vi hoppas verkligen att du kommer att uppleva skillnad i boardingproceduren.
Som en gest från vår sida har jag idag begärt att du ska kompenseras med X EuroBonus extrapoäng.
 
Har någon kundtjänst det...?

Absolut finns det kundtjänster med koll! Jobbar själv på kundtjänst på en modern bank (hint, inte en av de stora). Jag vågar lova att vi är duktiga och om vi inte kan svaret tar vi ansvar för att hitta svaret och återkoppla kund.
Men generellt är kundtjänst för många tjänster/produkter ganska dålig.
 
Toppen