Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Ser ikke problemet uansett klasse på bilett....Boardingtid = sitte ved gate x sitte på fly x stå i kø...enkel matematikk ;-) Frustrasjon og vise status(vanligvis guld som "60 000" andre i SAS har, inkl mine barn på 14 og 16 år) bør ikke være en del av likningen! Trekk pusten, ingen andre enn deg selv bryr seg om ditt gullkort eller Plus bilett ;-)

#flyetgårikkeførallesitter
Handlar faktiskt inte bara om att få gå på först, klart att om jag ska jobba eller dyl kan det vara bra att komma på fort och "installera mig" men SAS skryter faktiskt om hur effektiv deras turn around är och just hur deras boardingsystem med prio-boarding bidrar till detta. Så sent som i första numret av Scandinavian traveler tog de upp detta.

Jag gillar vad många det är som verkar tro att prio boarding handlar om att skryta... Och därmed aldrig ser problemet. Men men, den kommer ju med ungefär 30 postningars mellanrum hela tiden.

Att skryta behöver man inte göra, men som sagt har man betalt det där lilla extra eller om man är trogen kund (EBG/EBD) så visst är det skönt att checka in utan långa köer och att kunna boarda lugn och ro utan sedvanligt stök och bök och försöka hitt aplats på baggagehyllor etc....... Det är egentligen inte så konstigt typ i många länder kan du också välja vilken väg du vil lkölra bil...Motorväg kostar extra men går snabbare...

ToR Arlanda Hamburg i går. Tydliga prio-boardningsutrop bägge flighterna. På utresa så upplevde jag att det var en rejäl andel EBG/EBD och att det var först ombord. Verkade som om övriga pax avvaktade. Kontrollerade inte om man avvisade ev. försök till override dock då jag var en av de första att boarda. På återresa också en lugn boarding utan panik att komma ombord.

Det hade varit intressant att veta hur många procent i snitt per flight som faktiskt har möjlighet att nyttja prioboarding. Det kan ju ge perspektiv på saker och ting... :)

Exakt! Jag har funderat över det många gånger på CPH-OSL. Ofta annonseras prio boarding, men inte fungerar inte. I bagagehallen kommer det priotaggade bagaget först, men ändå kräver det väntan.

Sen har jag insett att halva kabinen är Plus och det är förmodligen ganska gott om EBG/EBD i Go, på denna sträcka. Då blir det inte mycket till Prio...

Jag brukar singla på boarding passes på de framför mig just av denna anledning, står inte SKG på speciellt många som jag haft möjligheten att se framför mig i kön

Toppen