Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Någon gång ska vara den första. Dagens priority boarding mot Kalmar var så tydligt utropade att *ingen* försökte gå fram. Alls. Inte ens de som flög plus :)

Däremot så hade några crew som flög med gjort sin egen prio boarding tidigare, så jag fick lägga min väska långt bak ändå...

Utmärkt prioboarding med hård tillämpning på SK1464 till Oslo från Köpenhamn nu. Mannen framför mig blev nekad boarding och bortschasad på skönt danskt vis. Det är så tydligt när gatevärdinnan tar sig tid att kika på boardingkorten.

Utmärkt prioboarding med hård tillämpning på SK1464 till Oslo från Köpenhamn nu. Mannen framför mig blev nekad boarding och bortschasad på skönt danskt vis. Det är så tydligt när gatevärdinnan tar sig tid att kika på boardingkorten.
Ingick inte en lusing?
Kanske Air China skulle hyra in lite crowd control ;)

Utmärkt prio boarding 14/12 Arlanda -> Oslo Gardemoen. Tydligt i högtalarna, upprepning x 2, men saken är ju att det är så otroligt många som reser i Plus eller har elitstatus.

Men det lustiga är att när det är prioboarding, är ju endast en kö öppen, men när de ropar fram alla, så öppnas kö nr 2. Vilket gör att de som reser i plus eller har elitstatus ändå ibland kommer på efter!

Utmärkt prio boarding 14/12 Arlanda -> Oslo Gardemoen. Tydligt i högtalarna, upprepning x 2, men saken är ju att det är så otroligt många som reser i Plus eller har elitstatus.

Men det lustiga är att när det är prioboarding, är ju endast en kö öppen, men när de ropar fram alla, så öppnas kö nr 2. Vilket gör att de som reser i plus eller har elitstatus ändå ibland kommer på efter!
Och ibland öppnas inte kön där priority skylten står, utan den andra öppnas istället. Detta händer allt för ofta tycker jag :(

På ARN-HKG i fredags så var det strikt prioboarding.
Först Business/Plus/Star Gold. Boardingkort kontrollerades och de som inte skulle boarda blev nekade att gå ombord just då.

På HKG-ARN var det någon form av prioboarding, det var dock mer folk i kön för prioboarding än den andra kön. Huruvida alla hade status eller åkte plus/business har jag ingen uppfattning om. Av de sista som klev på skulle åtminstone mer eller mindre allihopa till GO-kabinen.

Toppen