Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Fungerade på SK903 till New York förra veckan, en i SAS Go försökte gå ombord men blev ombedd att stanna bredvid kön och vänta tills de i Business och EBD/ EBG gått ombord.

Ja, på longhaul brukar det vara mycket bättre skött. På Kastrup är de i vart fall tydliga med vad som gäller och två köer (skyltade) finns vid flera gater.

IMG_2104.jpgIMG_2103.jpg
Jo på longhaul sköts det bra. Då är det ju också extra viktigt eftersom man har möjlighet att sippa bubbel medan resten går om bord :)

Jodå, det är på G även på inrikes. Utrop och skyltar, men det tar nog ett tag att lära upp passagerarna också.
Personalen måste annonsera detta i god tid annars blir blir det konstigt när kön tar ett halvt steg tillbaka för att släppa fram en-två statuspax, sedan går lämmeltåget som vanligt...

Håller dom vändkorset stängt till alla statuspax boardat, eller har dom lyckats få till att den bara släpper igenom statuspax i början?

Mvh
/NotRyan

Idag så ropade dom ut precis som dom ska, börjar vid manuella och vändkorset var stängt. Sen ropar en kille därifrån och en tjej från personalen frågar om han har guldkort (om jag inte hörde fel) och han svarar ja! Men efter honom fylls det snabbt på och att alla skulle ha Pandion/Diamond/Guld/Plus är nog inte fallet. SAS verkar köra på utrop och sen hoppas alla följer det.

Men på Landvetter ropar dom alltid ut det ialla fall, bra början! ;)

Utrop är helt ointressant. Kommer nog inte ihåg när jag inte hört ett utrop. Däremot är det ytterst sällan det faktiskt betyder något.

De flesta gör dessutom så att snubben som ska hantera prioritykön gör utropet under tiden som någon annan börjar borda icke-status-pax. Detta gör mig skogstokig.

Utrop är helt ointressant. Kommer nog inte ihåg när jag inte hört ett utrop. Däremot är det ytterst sällan det faktiskt betyder något. De flesta gör dessutom så att snubben som ska hantera prioritykön gör utropet under tiden som någon annan börjar borda icke-status-pax. Detta gör mig skogstokig.

Som agehall säger så är utropen totalt värdelösa. Varför görs de ens när både pax och personal vet att det inte spelar någon roll?

Som jag sagt tidigare. Gör ett studiebesök hos Skyteam (Sky priority) ;).

Toppen