Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Tja, igår var det 77 EBG på 118 pax på flighten upp till LLA. Vilken trängsel det hade blivit vid priority boarding......

Med tanke på de löjligt låga krav som är för EBG så skall vi nog inte förvänta oss för mycket av prioritering, blockning mfl förmåner som borde finnas för premiumkunder. Sedan, icke att förglömma, är alla de som genar i kurvan och kommer med A 3 Guld och kräver "guld-behandling"....

Idag var det priority boarding sft-arn när frun åkte. "Passagerare i SAS Plus och Eurobonus Gold får gå ombord nu" men frun som är EBB men van att resa med mig (EBG) drog kortet i vändkorset och gick ombord ändå, ingen spärr där. Lite uddlöst med priority boarding när det finns vändkors

Det är väl en sak att de räknar upp det. De gör de mer och mer. Men problemet är att det inte följs upp. Jag har aldrig sett någon bli ombedd att vänta.

Två övervakade köer är det enda som fungerar.

Det är väl en sak att de räknar upp det. De gör de mer och mer. Men problemet är att det inte följs upp. Jag har aldrig sett någon bli ombedd att vänta.

Två övervakade köer är det enda som fungerar.

Jag håller med. Har bara sett att det följts en enda gång. Och då just på ARN-CPH där det är 50 % guldkort.

Jag håller med. Har bara sett att det följts en enda gång. Och då just på ARN-CPH där det är 50 % guldkort.

Det är svårt nog när man bara ber vissa rader att boarda. Det är ändå ingen som lyssnar och ingen som blir avvisad när man försöker smita före.

Det är svårt nog när man bara ber vissa rader att boarda. Det är ändå ingen som lyssnar och ingen som blir avvisad när man försöker smita före.

Idag var det dags igen. Det kom till och med upp på skärmen att *G fick boarda när de ville. Plus skulle boarda först. Ja, de första 17 raderna då...Vet ej om det följdes då jag boardade som nr 4.

När vi flög till dublin fick några som försökte boarda när det inte var deras tur vänta till sist för hon vid gaten ansåg att de var en säkerhetsrisk då de inte följde hennes instuktioner och gick vidare fast hon sa att de inte fick gå ombord nu. Det var en familj som hon sa att hon var tvungen att prata med kaptenen om de ens skulle få följa med.

När vi flög till dublin fick några som försökte boarda när det inte var deras tur vänta till sist för hon vid gaten ansåg att de var en säkerhetsrisk då de inte följde hennes instuktioner och gick vidare fast hon sa att de inte fick gå ombord nu. Det var en familj som hon sa att hon var tvungen att prata med kaptenen om de ens skulle få följa med.

Vad gjorde de egentligen?

Toppen