Senaste nytt

Primeclass Riga Business Lounge

JohanW

Medlem
Börjar på nytt jobb där jag kommer resa en del till Riga. För loungen på RIX, ser att den är PP och Loungekey men för SAS biljett, vad gäller då? Ser inte om en business biljett för SAS ger inträde el vanlig biljett och guldkort?

Får detta av Google men tar alltid ett sökningssvar med en nya salt.

SAS passengers departing from Riga International Airport (RIX) typically use the airport's designated Business Lounge, rather than a branded SAS lounge, as SAS does not operate a dedicated lounge there
. The lounge is located in the departures hall, offering amenities like Wi-Fi, food, and beverages.
Riga Airport (RIX) Business Lounge Details
  • Access Criteria: Eligible passengers include SAS Business, EuroBonus Gold/Diamond, and SkyTeam Elite Plus members.
  • Purchase Access: Access can be purchased online via the Riga Airport website (approx. €45) or at the lounge (approx. €55) if space allows.
  • Amenities: Comfortable seating, snacks, drinks, and Wi-Fi.
Note: Access to lounges is generally available starting 3 hours before scheduled departure.

Last edited:
SAS har ju inte eget flyg dit ännu, flest från om någon vecka. Det kanske uppdateras då.

Har inte varit några problem att komma in med business biljett på codeshare flight from air Baltic (med eller utan status i air baltics program). Men så länge det var code share på en air Baltic flight så gäller såklart inte eurobonus status.

Bokade genom nya jobbets resebyrå och åker Air Baltic dit och SAS hem från Riga.
Givetvis ekonomi, men får köra ett live test och se om guldkort släpper in en.

Det är en ganska trevlig lounge tycker jag. I Baltikum generellt tycker jag tredjepartslounger varit bättre än man kan förvänta sig i Sverige och Västeuropa

Toppen