Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Ska till USA 2v över nyår nu.
Flyger in till New York/EWR för att sedan 3,5h senare flyga till Fort Lauderdale.

Finns det någon T-mobile-affär som man kan köpa holiday-kort på Newark?
Vill minnas att de har något kort för 30USD..
Återigen - kolla vad din svenska operatör erbjuder. Telia erbjuder tex vecka världen för 250kr som är ett väldigt bra alternativ till att skaffa nytt sim-kort om man inte behöver ha ett faktiskt U.S.-nummer.

Kanske lite overkill för två veckor, men ville skriva allt på ett ställe. Tips är att innan kolla så frekvenserna AT&T använder stöds av telefonen, frugans Huawei Honor 8 fungerade det inte med, samt kolla det innan köp då det inte kan ångras efter betalning.
Off topic svar.

Det är nog beroende på var du har köpt och vilken modell.
Huawei Honor 8 US version stödjer AT&T USAs nät.

Huawei Honor 8 US version stödjer följande nätverk/band:
Interband CA B2-B17,B5-B4,B5-B2,B2-B12,B2-B4 Intraband Continuous CA: B2

https://store.hihonor.com/us/honor-8/specification

AT&T USA nätverk/band
B2 (1900 PCS) LTE
B4 (1700/2100 AWS 1) LTE
B17 (700 bc) LTE
B30 (2300 WCS) LTE

AT&T - United States - Wireless Frequency Bands and Device Compatibility

Avsolu
Off topic svar.

Det är nog beroende på var du har köpt och vilken modell.
Huawei Honor 8 US version stödjer AT&T USAs nät.

Huawei Honor 8 US version stödjer följande nätverk/band:
Interband CA B2-B17,B5-B4,B5-B2,B2-B12,B2-B4 Intraband Continuous CA: B2

https://store.hihonor.com/us/honor-8/specification

AT&T USA nätverk/band
B2 (1900 PCS) LTE
B4 (1700/2100 AWS 1) LTE
B17 (700 bc) LTE
B30 (2300 WCS) LTE

AT&T - United States - Wireless Frequency Bands and Device Compatibility

Absolut, dock antog jag att de flesta av oss köper telefoner i Sverige, därav bra att kolla innan man eventuellt investerar i något som inte kan användas.

Återigen - kolla vad din svenska operatör erbjuder. Telia erbjuder tex vecka världen för 250kr som är ett väldigt bra alternativ till att skaffa nytt sim-kort om man inte behöver ha ett faktiskt U.S.-nummer.

Jag står och väger mellan det och ett lokalt SIM för vårens två veckor i Kanada, det blir lite dyrare med Telias "Vecka Världen" men å andra sidan har man samma nummer mm. så det är smidigt, använder man Wi-Fi på restauranger och hotell bör de GB man får räcka... tror jag :D

Jag har ett U.S.-sim mest eftersom jag har behov av ett amerikanskt telefonnummer att ha på visitkort och liknande. Om jag inte hade detta behov hade jag aldrig ens funderat på annat än vecka världen när jag reser.

Jag har ett U.S.-sim mest eftersom jag har behov av ett amerikanskt telefonnummer att ha på visitkort och liknande. Om jag inte hade detta behov hade jag aldrig ens funderat på annat än vecka världen när jag reser.
Jag brukar behöva ringa emellanåt och svara på samtal ifrån korkade Uber chaufförer, det gör att jag väljer USA sim.
Min telefon Oneplus stödjer dubbla sim så har både svenskt och usa sim i samma mobil.
Min operatör har inga paket, så jag betalar ocker over there. (ringer på arbetsmobil i sverige och kör billigaste fastpris privat och då får man inga snitsiga paketpriser)
Tipset är att åka till en riktigt AT&T butik, ingen franchise, då kan de dessutom ordna med gratis SIM, vilket de annars tar 10 dollar för on top. Samt att de kan sätta upp autofill, vilket ger 5 dollar i rabatt på ovan priser och det kan enkelt stängas av via deras hemsida, samt att vi behövde flera nummer så vi satte upp det de kallar Multi-line, som gav ytterligare rabatter..
Helt korrekt, detta jag menade med fina butiken. Skulle varit tydligare.

Det är jag helt med på!
Men, jag har ett abonnemang från jobbet där privat roaming inte är ett alternativ :/
Är nästan inne på att köra 100% privat istället just pga såna här tillfällen.

Jag brukar behöva ringa emellanåt och svara på samtal ifrån korkade Uber chaufförer, det gör att jag väljer USA sim.
Min telefon Oneplus stödjer dubbla sim så har både svenskt och usa sim i samma mobil.
Min operatör har inga paket, så jag betalar ocker over there. (ringer på arbetsmobil i sverige och kör billigaste fastpris privat och då får man inga snitsiga paketpriser)
Det där funkar bra med Telias erbjudande tycker jag. Men har ens operatör inga erbjudanden är det ju inte ett alternativ förstås.

Ska till USA 2v över nyår nu.
Flyger in till New York/EWR för att sedan 3,5h senare flyga till Fort Lauderdale.

Finns det någon T-mobile-affär som man kan köpa holiday-kort på Newark?
Vill minnas att de har något kort för 30USD..
Tyvärr ingen T-mobile återförsäljare på Newark vad jag har kunnat hitta. Har kört med deras turist-SIM för $30 för 3 veckor i Florida och där var täckningen god hela tiden. Kolla deras täckningskartor hur det ser ut vart ni ska vara. Jag fann ingen anledning att betala dyrare för At&t när vi var där iaf.

Tyvärr ingen T-mobile återförsäljare på Newark vad jag har kunnat hitta. Har kört med deras turist-SIM för $30 för 3 veckor i Florida och där var täckningen god hela tiden. Kolla deras täckningskartor hur det ser ut vart ni ska vara. Jag fann ingen anledning att betala dyrare för At&t när vi var där iaf.

T-mobile duger, har kört det förut! Tycker också 30USD är rimligt för en resa på 10 dagar.
Får försöka plocka upp ett simkort i Fort Lauderdale istället då!

Toppen