Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

jonten

Medlem
För även om det inte är en direkt lång resa mellan Washington och New York. Så vill jag inte tappa kontakten mellan städerna.
Det behöver du inte vara rädd för, så dåligt var inte ens mitt nät. Vill du safea upp så ladda ner kartorna i Gogle maps How to use Google Maps offline mode on iOS, Android - CNET Eller ännu bättre kör med Waze, även där kan du ladda ner kartan men du tappar ju realtidsuppdateringen när nätet försvinner.
 
  • Gilla
Reactions: JWD

Claes L

Medlem
Det behöver du inte vara rädd för, så dåligt var inte ens mitt nät. Vill du safea upp så ladda ner kartorna i Gogle maps How to use Google Maps offline mode on iOS, Android - CNET Eller ännu bättre kör med Waze, även där kan du ladda ner kartan men du tappar ju realtidsuppdateringen när nätet försvinner.
Håller med! Det kanske inte går så bra att surfa och ladda ner grejer men navigering funkar. Jag kör T-mobile. $3/månad + $10/veckan för surf (tror det är 1gig). Kanske inte det bästa nätet men det funkar fint att navigera ute i skogen i Georgia ☺
 

agehall

Medlem
Om du ska köpa GPS - köp någon GPS-mjukvara till mobilen. Jag kör Navigon i USA och det funkar jättebra. Det enda man måste komma ihåg är att ladda ner rätt delstater innan man sätter sig i bilen...
 

johhenrik

Medlem
Om du ska köpa GPS - köp någon GPS-mjukvara till mobilen. Jag kör Navigon i USA och det funkar jättebra. Det enda man måste komma ihåg är att ladda ner rätt delstater innan man sätter sig i bilen...
Samma här och jag är väldigt nöjd med Navigon. Jag föredrar väl Waze normalt sett, men vill man ha en bra offline-navigator så är den kanon.
 
  • Gilla
Reactions: JWD

MPMaster

Ny medlem
Hong Kong:

Jag använder mig av CSL, kan köpas överallt såsom 7-eleven etc.
Gratis tillgång till Wi-Fi på CSL anslutna anläggningar
Lokal taxa: HK$ 0.1/min
Lokal SMS: HK$ 0.1

Mobil Data:
1tim/HK$8/500MB
1dag/HK$18/1.2GB
3dagar/HK$38/2GB
7dagar/HK$68/3GB
30dagar/HK$208/1GB
 

Dr. Miles

Expert
Hong Kong (och för surf i olika länder i Asien)

CSL

csl APAC Roaming Prepaid SIM Card

Priser inkl. SIM kort och tjänster:
  • 198 HKD för 5 dagars roaming data upp till 500 MB i Kina, Macau, Japan, Sydkorea, Malaysia, Singapore, Taiwan och Thailand.
  • Påfyllning: 100 MB / 40 HKD per dag
  • SIM kortet är giltigt 180 dagar

Det går att använda i två eller flera länder inom en giltig period. (t ex i Hong Kong på måndag, i Kina på tisdag-onsdag, i Sydkorea på torsdag, i Japan på fredag)
Dag räknas mellan 00:00 - 23:59 i Hong Kong tid.​
 

Traveller

Medlem
Hong Kong (och för surf i olika länder i Asien)

CSL

csl APAC Roaming Prepaid SIM Card

Priser inkl. SIM kort och tjänster:
  • 198 HKD för 5 dagars roaming data upp till 500 MB i Kina, Macau, Japan, Sydkorea, Malaysia, Singapore, Taiwan och Thailand.
  • Påfyllning: 100 MB / 40 HKD per dag
  • SIM kortet är giltigt 180 dagar

Det går att använda i två eller flera länder inom en giltig period. (t ex i Hong Kong på måndag, i Kina på tisdag-onsdag, i Sydkorea på torsdag, i Japan på fredag)
Dag räknas mellan 00:00 - 23:59 i Hong Kong tid.​
Fortfarande dyrt. 500MB för 250 Sek är ju inte direkt billigt. I Sverige får du 7GB för 295 kronor med Hallon. Jag lovar att göra en särskild tariff för alla BC medlemmar under hösten för regionen.
 

Dr. Miles

Expert
Fortfarande dyrt. 500MB för 250 Sek är ju inte direkt billigt. I Sverige får du 7GB för 295 kronor med Hallon. Jag lovar att göra en särskild tariff för alla BC medlemmar under hösten för regionen.
Det är nog billigare än vad de flesta svenska operatörer erbjuder vid roaming.
Du får inte jämföra en lokal taxa med en roaming taxa. Det blir orättvis jämförelse.

Det här datapaketet gäller i flera länder dessutom (t ex du kan surfa både i Japan och i Kina samma dag med det här paketet när du reser).
 
Toppen