Dr. Miles
Expert
Min första fråga som dyker upp är om det ens finns nano-sim att köpa till erbjudanden ni visar?
Jag vet inte om nano-SIM men om du syftar på micro SIM som används på iPhone, finns det hos de flesta operatörer.
Min första fråga som dyker upp är om det ens finns nano-sim att köpa till erbjudanden ni visar?
Nu närmar sig min flytt till Kina. Har läst att en bra variant kan vara att köpa SIM-kort i Hong Kong. Tyvärr kommer jag inte ha den möjligheten och undrar helt enkelt om någon har tips för mig som kommer landa i Peking. Jag har planerat att stanna i Peking 4 nätter och tanken är att skaffa ett SIM-kort ganska så direkt.
Något företag som är bättre/billigare än övriga? Någon som vet om någon butik har personal som pratar engelska?
Hong Kong:
China Unicom HK
![]()
Dual-Number Prepaid SIM (ord pris. 120 HKD, i Sham Shui Po kostar det ca 50 HKD)
- 0,55 HKD/min för samtal i Hong Kong. Samma pris för inkommande samtal.
- 0,55 HKD/min för samtal i Kina. Samma pris för inkommande samtal.
- 5 HKD/mån för 30 MB data i Kina via GPRS (med Great Firewall)
- 15 HKD/mån för 100 MB data i Kina via GPRS (med Great Firewall)
- Ringa till Sverige(både fast & mobil): 0,55 HKD/min + 0,80 HKD/6 sek. Det gäller både från Hong Kong och Kina.
Jag har ett par oanvänt Dual number SIM kort från Hong Kong. Jag kan skicka ett om du behöver.
Det vore kanon, jättesnällt. Hur mycket vill du ha för det?
Vet du vad som händer om jag surfar över gränsen för 100 MB?
Får jag ett nummer som anses kinesiskt? Det vill säga kommer jag till exempel kunna logga in på Wifi hos Strabucks? Gick inte med mitt svenska och de sa att jag behövde ett kinesiskt.