Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Har kört GigSky senaste tiden men tyckte det vlev segt även ute i Europa. Kopplade om till mitt vanliga esim och då funkade det alltid mycket bättre, på samma plats. Har nog inte direkt med GigSky att göra men ska testa någon annan nästa gång.
 

RickardG

Medlem
Någon som kan ge tips om bästa esim för en veckas vistelse i NYC? Har tidigare testat Airalo och eSIM USA men tycker båda har strulat med automatisk val av nätverk. Är mest ute efter smidighet och mer fokus på data än samtal/sms.
 
Någon som kan ge tips om bästa esim för en veckas vistelse i NYC? Har tidigare testat Airalo och eSIM USA men tycker båda har strulat med automatisk val av nätverk. Är mest ute efter smidighet och mer fokus på data än samtal/sms.
Jag tycker Airalo fungerar klockrent, om man väljer operatör manuellt. Tidigare har jag kört knownRoaming och varit nöjd.
 

Jannes

Medlem
Jag hade inga problem med Airalo i somras, en dryg månad på resande fot och 17 delstater. Tror jag inte ens valde operatör manuellt, men kan vara ett bra tips.
Speciellt i NYC bör du inte ha problem.
 

RickardG

Medlem
Jag tycker Airalo fungerar klockrent, om man väljer operatör manuellt. Tidigare har jag kört knownRoaming och varit nöjd.

Jag hade inga problem med Airalo i somras, en dryg månad på resande fot och 17 delstater. Tror jag inte ens valde operatör manuellt, men kan vara ett bra tips.
Speciellt i NYC bör du inte ha problem.

Jo Airalo har "fungerat" för mig i NYC, men när jag valt nätverk manuellt har det hänt att den hoppat ner på 3G på en del platser så det vore smidigt att kunna köra med automatiskt val av nät.
 
Även om man har en telefon som inte som har stöd för e-sim kan man visst köpa ett fysiskt sim-kort och ladda ner en "e-sim profil" på det. På så vis kan man ju köpa en sim-kort redan hemma och vara förberedd på resan. Kanske glädjer någon, jag hade åtminstone missat möjligheten.


 
Toppen