Senaste nytt

Premiumflyg, hållbart?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur illa känns det då för dig när du flyger? Har du dåligt samvete?, eller gör du en Löfvin "Its ok when i do it"? Vad är glädjen att vara på en sida där mileage run och många flygbyten för extra poäng är en del av grejen?
Som jag redan förklarat i tidigare inlägg så är jag ingen klimathjälte. Att resa, och då särskilt genom att flyga, är något som ligger mig varmt om hjärtat. Men, till skillnad från dig, är jag medveten om och förnekar inte att detta har en negativ klimatpåverkan. Jag försöker, genom att ta till mig forskning och vetenskap, se verkligheten som den de facto är - även om det inte ligger i linje med hur jag vill att den ska se ut.
Med detta som utgångspunkt ser jag ingen motsättning i att hänga på BC och samtidigt försöka begränsa min klimatpåverkan. Jag drar inte på mileage runs för att tjäna poäng, jag har en miljöbil och jag har dragit ner på min köttkonsumtion. Små (och säkerligen skrattretande insatser i andra kretsar än på BC) men icke obetydliga uppoffringar.

Det finns en del ämnen på vårt forum som engagerar. Miljöfrågan är en av dessa, och vi har haft denna fråga uppe ett antal gånger, och det slutar alltid på samma sätt. Engagemang är ofta lika med passion, och när man diskuterar något man antingen är väldigt passionerat över och/eller har väldigt bra kunskap inom är det inte ovanligt att blodtrycket ökar ;)

När blodtrycket ökar finns det ofta en koppling till att hyfsen försvinner. Och denna tråd är ett perfekt exempel på detta. Ställningstagandet ser ut som Västfronten under Första Världskriget, det kastat både senapsgas, handgranater och det kämpas för varje centimeter av fransk landsbygd.

Däremot blir det ingen Versaillesfreden här. Ingen vinnare och ingen förlorare. Alla lägger ner sina vapen och så stänger vi tråden. Jag personligen är rätt trött på att stänga trådar idag,.. det är den tredje.

Varma, trötta hälsningar
Senator/Hans i rollen som moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen