Senaste nytt

[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 7.350 SEK inkl. skatter

jdb264c

Medlem
Ah, det är specifikt när jag bokar hem söndagen den tredje, det är hemresan som ligger på dryga 7. Alla andra bokningar landar på ungefär 6500 från Landvetter.
 

palmen

Moderator
Jag tror att det är två separata saker som gäller olika tider.

I villkoren av den här dealen (ej Now or never kampanj) står det att priset gäller för köp fram till 2015-SEP-17.
Kod:
SALES RESTRICTIONS

       TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 17SEP15.
Men det är ju den 17e september idag, med andra ord gäller bara kampanjen idag.
Tittar du på Now or never - countdown 17/9 - SAS så är det exakt dessa destinationer som är now or newer ikväll för 6000 kronor
SAS har nog bara varit tidigt ute med att aktivera priserna så man inte behöver vänta till 18 (det har ju hänt förut)
 

olo

Medlem
Generellt så verkar det likt många andra kampanjer inte finnas några bra priser på söndagar - så är det en weekend som lockar blir det hemresa på måndagen.
 

Lallarn

Medlem
Någon som förstår vad avbokningsavgiften ligger på? Riktigt bra pris så man blir ju sugen, men jag är inte parat till att planera mer än 1 vecka framöver. Står bara såhär när man klickar på SAS Plus Saver:

SAS Plus Saver

Ombokning: Ombokning är tillåten mot en avgift. Vid ombokning till ett högre pris tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.

Återbetalning: Biljetten är återbetalningsbar mot en avgift före avresa. Bränsletillägget är återbetalningsbart före avresa. Biljetten och bränsletillägget är inte återbetalningsbara efter avresa.
 

jumbooze

Medlem
Någon som förstår vad avbokningsavgiften ligger på? Riktigt bra pris så man blir ju sugen, men jag är inte parat till att planera mer än 1 vecka framöver. Står bara såhär när man klickar på SAS Plus Saver:

SAS Plus Saver

Ombokning: Ombokning är tillåten mot en avgift. Vid ombokning till ett högre pris tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.

Återbetalning: Biljetten är återbetalningsbar mot en avgift före avresa. Bränsletillägget är återbetalningsbart före avresa. Biljetten och bränsletillägget är inte återbetalningsbara efter avresa.
Ja, Dr Miles:
[Premium Economy] Sverige-Washington/New York T/R, SAS, 6.000 SEK inkl. skatter | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2015-09-18

Året runt SAS Plus priser till USA.
Nu finns det även priser till Los Angeles.
Priset gäller också från Göteborg/Malmö. +600 SEK (+skatter och bränsletillägg) för andra SAS avreseort i Sverige.

[Premium Economy] Sverige-USA T/R, SAS, från 10.800 SEK inkl. skatter

SAS avresaort i Sverige-USA T/R
Flygbolag: SAS (SK)
Kabinklass: SAS Plus (Premium Economy)
Bokningsklass: P
Fare basis: PSXTRA
Pris: alla priser är exkl. skatter. Skatter från ca 3.200 SEK, totalt från ca 10.400 SEK inkl. skatter
  • New York/Chicago/Washington: 7.190 SEK (ca 10.400 SEK inkl. skatter)
  • Los Angeles: 8.780 SEK (ca 12.000 SEK inkl. skatter)
  • San Francisco: 9.190 SEK (ca 12.500 SEK inkl. skatter)
Förköpskrav: 1 dag
Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Upp till 2 stopover är tillåtna i varje riktning
  • En fri stopover i Nordamerika i varje riktning
  • En stopover i Nordamerika mot avgift 75 EUR i varje riktning
Byte: Upp till 5 byte är tillåtna i varje riktining, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
(dock man måste följa routingreglerna)
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 300 EUR
Ändring: Ja, mot 200 EUR per gång
Routing: t ex:
  • Stockholm-(SK)-Newark/Chicago/Los Angeles
  • Stockholm-(SK)-Oslo/Köpenhamn-(SK)-Newark/Chicago/Washington/San Francisco/Los Angeles

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen