Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Los Angeles T/R, LOT Polish, 6.100 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Avrundar man fortfarande upp till närmsta 100-tal?
Jag flög med Austrian i Business class (Z klass) på Hong Kong-Wien-Stockholm när min SAS flight från Hong Kong till Stockholm blev inställd.

Austrian Z klass ger 150% poäng till SAS EuroBonus.
EuroBonus-partner – Austrian Airlines | SAS

Jag fick 8.250 poäng på Hong Kong-Wien och 1.200 poäng på Wien-Stockholm förra sommaren.

screenshot20170831-05-sk-png.66922

Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 34 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Enligt Gcmap, avstånden mellan städerna/flygplatserna är som följande:
Great Circle Mapper

Hong Kong-Wien: 5.416 miles => 5.500
Wien-Stockholm Arlanda: 801 miles => 900 ?
Wien-Stockholm (stad): 779 miles => 800
Kalkyl:

5.500 x 150% = 8.250 poäng
800 x 150% = 1.200 poäng
Därför tror jag att SAS rundar upp till närmast 100 tar först, sedan applicerar de procentsatsen.
 

jerixon

Medlem
Verkar inte finnas riktigt så billigt på mina datum, men 6293 är ett bra pris. Tror jag betalade drygt det för sas i Mars för liknande resa och för liknande poäng tillbaks :)
 

jerixon

Medlem
Japp de kör på med priset.
Kollade senast förra veckan på en resa och då var priset fortsatt lågt.
Känns roligare än SAS plus nu när devalveringen är på G :)

Verkar fortfarande (eller igen?) finnas gott om platser till detta pris, t.ex. nästa sommar under juni och andra halvan av augusti. Går lätt att se via google flights.

EDIT: Priset verkar vara ca 6500SEK.
 

freppa87

Medlem
Japp de kör på med priset.
Kollade senast förra veckan på en resa och då var priset fortsatt lågt.
Känns roligare än SAS plus nu när devalveringen är på G :)

Ja verkligen. Letar egentligen efter någon bra utresa till San Francisco och hem från LA-området med bra intjäning till Eurobonus andra halvan av Augusti men verkar (hittills) svårt att få till.
 
Toppen