Senaste nytt

Premiär för SAS nya mat- och dryckeskoncept

johisco

Medlem
I princip samma förutom att den kalla rätten var lite bättre än normalt och kom i en kvadratisk box istället. För övrigt så var det mesta av snacks etc samma som förut. Nån liten chokladsnack efter maten var nog ny. Vin/öl samma.
 
Flög ARN - AGH härom dagen och fick frukosten i den nya lådan. Blev positivt överraskad, fräscht och smakfullt innehåll, samt varmt bröd serverad á part är alltid trevligt. Dock så var huvuddelen av produkterna av Danskt ursprung, så det beror ju på hur man definierar lokalproducerat.
På återresan var det de nygamla konceptet med tunnbrödsrulle från polarbröd (deja vu känslan från värnpliktstiden var total), ändå ett steg up jämfört med Wasa sandwichen som gällde för något år sedan.
 

maba

Medlem
I princip samma förutom att den kalla rätten var lite bättre än normalt och kom i en kvadratisk box istället. För övrigt så var det mesta av snacks etc samma som förut. Nån liten chokladsnack efter maten var nog ny. Vin/öl samma.

Upptäckte att de tagit bort Lindt's chokladstänger samt kulor och ersatt dem med Marabou's tråkiga mjölkchoklad. Vafasiken, skall detta räknas som en förbättring? :(:(
 

Jönsson

Medlem
Upptäckte att de tagit bort Lindt's chokladstänger samt kulor och ersatt dem med Marabou's tråkiga mjölkchoklad. Vafasiken, skall detta räknas som en förbättring? :(:(
Brukar inte ta chokladen själv men för min del har det hittills alltid serverats flera olika sorter efter maten.
 

mha321

Medlem
Upptäckte att de tagit bort Lindt's chokladstänger samt kulor och ersatt dem med Marabou's tråkiga mjölkchoklad. Vafasiken, skall detta räknas som en förbättring? :(:(
De togs bort redan i förra omgången förändringar. Fanns väl ett lager kvar av det gamla antagligen, som indirekt gjorde att det fasades ut istället för att sluta på en gång.
 

maba

Medlem
Jag vill inte vara någon besserwisser, men chockladstängerna var Anton Bergs liksom mintbiten som fanns i lådan och serverades till kaffet.

Helt rätt av dig, chokladstängerna var från Anthon Berg men däremot hävdar jag att chokladkulorna var Lindt Lindor. Hursomhelst så saknar jag dem och förstår inte riktigt tanken med att byta dessa godbitar mot Marabous trista mjölkchoklad.
 

011430121

Medlem
Helt rätt av dig, chokladstängerna var från Anthon Berg men däremot hävdar jag att chokladkulorna var Lindt Lindor. Hursomhelst så saknar jag dem och förstår inte riktigt tanken med att byta dessa godbitar mot Marabous trista mjölkchoklad.
Kostnadsskäl.
 

maswan

Medlem
Helt rätt av dig, chokladstängerna var från Anthon Berg men däremot hävdar jag att chokladkulorna var Lindt Lindor. Hursomhelst så saknar jag dem och förstår inte riktigt tanken med att byta dessa godbitar mot Marabous trista mjölkchoklad.

Jag föredrar då Marabous goda mjölkchoklad över de rätt trista chokladstängerna från Anthon Berg. :)
 
Toppen