Senaste nytt

Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering

Jag har inte fått poäng sedan 5 oktober trots att jag tankat 3 gånger efter det. När jag idag gick in i butiken för att fråga om kortet är kopplat sa han att han inte kunde se det längre och att det inte spelar någon roll eftersom de inte har kampanjen längre efter att preem lanserat sitt egna Mastercard.

Jag har inte fått poäng sedan 5 oktober trots att jag tankat 3 gånger efter det. När jag idag gick in i butiken för att fråga om kortet är kopplat sa han att han5 inte kunde se det längre och att det inte spelar någon roll eftersom de inte har kampanjen längre.

Har visserligen inte fått "månads poängen" från mitt anslutna AmEx men de brukar va rätt segt... Men det är ju ingen kampanj och det står inget på varken SAS eller Preem´s hemsida att sammarbetet upphört?

EB kortet i automaten gav texten "Bonuskort registrerat" sist som sagt och poäng kom 2 dagar efter.

Du borde ringa Preem och kolla så kortet fortfarande är anslutet?

Om du vill dubbeldippa så gäller:
a) dra EB-kort först (endast det rena EB-kortet)
b) betala med det kort som är registrerat hos Preem. Det kan ge EB-poäng om det är registrerat för det, eller lägre bränslepris om det är registrerat för det.

Således går det att trippeldippa genom att ansluta Amex/Diners/Coop/MC som ger EB-poäng för betalningen, till Preem.
Det här har inte funkat alls för mig.

Jag har tidigare dragit mitt EB-kort samt betalat med AmEx. Då har jag fått 2 EB-poäng/liter samt några kronors återbäring på min AmEx-faktura (någon Preem-deal antar jag?).

För några veckor sen registrerade jag också mitt kort direkt hos Preem för återbäring den vägen. Det slutade med att AmEx-återbäringen försvann helt men att jag ändå bara fick 2 EB-poäng/liter. Vid ett tillfälle struntade jag i att dra mitt EB-kort eftersom mitt AmEx ändå skulle vara kopplat till mitt EB-konto - det gav inte helt oväntat 0 poäng i bonus för den tankningen.

Har nu varit i kontakt med Preems kundtjänst tre gånger, och ingen verkar veta riktigt hur det ligger till med de olika rabatterna eller varför jag över huvud taget ska vara med i deras "klubb". Så nu avslutade jag det och lär väl märka framöver om min bonus går upp igen...

Fick in 2p/l senast den 20/11 på mitt EB-konto. Drar EB-kortet först, får "bonuskort registrerat" och sedan mitt andra kort för själva betalningen. Funkar både i automat och inne i kassan. Dock har jag inte registrerat mitt kreditkort för ytterligare 2p/l då rabatten jag har på det kortet är för hög.

Fick ni någon bekräftelse på att kortet blivit kopplat till preem? Jag anslöt mitt kort i söndags, men är osäker på om det gått igenom.

Märkligt ändå att man ansluter kortet hos Statoil på 10 sekunder men att samma sak tar flera veckor för Preem. Dessutom är det betydligt bökigare hos dem.

Jag har inte fått poäng sedan 5 oktober trots att jag tankat 3 gånger efter det. När jag idag gick in i butiken för att fråga om kortet är kopplat sa han att han inte kunde se det längre och att det inte spelar någon roll eftersom de inte har kampanjen längre efter att preem lanserat sitt egna Mastercard.
Nu får jag editera mig själv för i fredags damp preem poängen in som vanligt. Vet inte vad killen i kassan svamlade om.

Det var flera år sedan det senast skrevs i denna tråden, och ny som jag är i Loyalty-card programmen (Har SAS Amex och samlar på Eurobonus sedan några månader tillbaka) försöker jag lära mig lite vad som gäller här.

Funkar trippeldipp metoden fortfarande? Och om jag förstått det rätt kan jag få dubbla poäng om jag kopplar min SAS Amex till Preem och anger Eurobonus numret när jag registrerar mig. När jag sedan ska tanka drar jag först vanliga Eurobonus kortet och sedan SAS Amex som jag kopplat till Preem? Då får jag 1/2 poäng/l samtidigt som jag får mina vanliga 15p/100kr ? :)

Toppen