Senaste nytt

Pre boarding på United UA256 mellan San Francisco och Los Angeles

jimZon

Medlem
Jag flög mellan SFO och LAX i söndags morse och fick uppleva Uniteds "pre boarding" process med råge. Jag var trött, bakis och led fortfarande av jet lag.

Preboardingen började och som vanligt så var det folk med rörelsehinder som fick gå på först. Denna gången sex personer i rullstol med en sammanlagd ålder på ett sekel. Efter ett tag så ropade de upp att uniformerad millitär personal fick kliva på och sammanlagt fem personer klev fram och gick på planet. Sedan var det Global Services tur och totalt nio(!) GS kom, och efter ytterligare några minuter så var det familjer med barn under två år tur. Sex familjer med total sexton personer gick på planet. När dessa väl hade ramlat in i kabinen så blev det 1K's tur att boarda planet. Här missade jag att räkna alla men klart över 10 stycken med 1K status gick på.

Efter detta så blev det oss sluskar med *A Gold och de som köpt i C's tur att få kliva på. Cirka 20-30 minuter efter preboarding påbörjats. :D

Sa de verkligen uniformerad militär? Min uppfattning har varit att det gällde all active duty, oavsett utstyrsel.

Det stämmer (länk i texten)

Jag har flugit några gånger mellan LAX-SFO-LAX både med United och American. Ganska ofta väldigt mycket top status som Global Service/1K på United eller Concierge Key på American.

Tittar ofta på uppgraderingslistan på United (skärmen samt appen). Inte ovanligt med 50-60 namn på en A320 (12 stolar i First) eller B737-800 (16 stolar i First). Ganska svårt om man inte är Global Service eller 1K då.

All active military personnel, thank you for your service.

Så låter Uniteds utrop vid pre boarding. Så sent som igår kväll hörde jag det och en civilklädd kvinna i min egen ålder boardade, ensam i sin boarding grupp.

Toppen