Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

Slut ätit av deras produkter, hoppas snart SAS eventuella kontrakt upphör, jag har i min okunskap trott att Hedh Éclatante var ett starkt varumärke

Vad är det för företagsledare som säger angående rättsprocesser mot bolaget, ”nästan alla företag hamnar i tvister i större eller mindre utsträckning”.
Han har ju rätt i sak, men nästan alla företag brukar inte kommunicera det budskapet utåt.
Tja, tvister förekommer väl då och då i många affärssammanhang, så tingsrätten kanske inte kan undvikas helt i vissa lägen, men de flesta företag hamnar väl inte hos Kronkalle med mindre att man är på väg mot konkurs (eller är skurkaktig eller totalt inkompetent eller en kombination av dessa faktorer)?

Tja, tvister förekommer väl då och då i många affärssammanhang, så tingsrätten kanske inte kan undvikas helt i vissa lägen, men de flesta företag hamnar väl inte hos Kronkalle med mindre att man är på väg mot konkurs (eller är skurkaktig eller totalt inkompetent eller en kombination av dessa faktorer)?

Det är långt från alla företag som hamnar hos Kronofogden med skatteskulder och skulder till Arbetsförmedlingen, efter att ha fuskat med lönebidrag och liknande (enligt artikeln).

Som jag tidigare sagt, detta är en väldigt sorglig historia. Hur kunde det gå så snett for herr Hedh & co? Hoppas att alla som har fodringar få betalt och att han och hans kompanjon håller sig borta från företagande efter detta...

Ja och eftersom detta bolag inte är ägt av staten och utför samhällsviktiga funktioner så behöver de inte publikt redovisa vad VD och ledning tjänar, som Swedavia med vd Jonas Abrahamsson behöver.

Men för den som är intresserad av företagets ekonomi finns samtliga årsredovisningar att ta del av på offentliga webbplatser.

Använd gärna denna länk får godis bolaget;

Om ni är intresserade av att se vad statligt ägda Swedavia med vd Jonas Abrahamsson tjänar så använd denna eller annan valfri länk till offentlig information. länk;

Pralin gate vs norra Europa sämsta flygplats gate.

Let the Battle begin.

Toppen