Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

Idag var det andra flygningen på tio dagar där de inte hade praliner. Bägge flygen är SAS connect. Idag frågade jag pursern om det inte kommer praliner och då säger hon att de inte haft dem på ett tag - det var något med problem hos leverantören. Känner att det inte kan stämma, då borde det ”rapporterats” här… Kan förstås vara leveransproblem men man borde hittat alternativ vid det här lag
Något har hänt. Inga praliner på tre av fyra flygningar i plus på nio dagar.

Idag var det andra flygningen på tio dagar där de inte hade praliner. (Edit: mina enda SAS flyg ska tilläggas) Bägge flygen är SAS connect. Idag frågade jag pursern om det inte kommer praliner och då säger hon att de inte haft dem på ett tag - det var något med problem hos leverantören. Känner att det inte kan stämma, då borde det ”rapporterats” här… Kan förstås vara leveransproblem men man borde hittat alternativ vid det här laget.
Jo det kan faktiskt stämma. Dom som tillverkar pralinerna är inte lätta att ha att göra med. Sena betalningar av fakturor etc så det kan vara så att dom inte fått leveranser av råvaror att producera på?. Sen har ju choklad gått rakt upp i pris senaste åren och SAS kanske har stoppat dom ändå?

Jo det kan faktiskt stämma. Dom som tillverkar pralinerna är inte lätta att ha att göra med. Sena betalningar av fakturor etc så det kan vara så att dom inte fått leveranser av råvaror att producera på?. Sen har ju choklad gått rakt upp i pris senaste åren och SAS kanske har stoppat dom ändå?
Det går inte heller längre att beställa praliner från Hedh & Escalante i deras webshop
Då väljer jag att tänka positivt och att pralinerna återkommer (och att det inte är en ny ”enhancement”).

Toppen