Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Mr Planning

Medlem
Intercontinetal, Sofia, Bulgarien

20210724_163155.jpg
 

011430121

Medlem
Hej, jag ska dit idag. Vet du om de har gjort så man måste boka tid för poolen? eller är det bara "köra på". Var det mycket folk på hotellet? Trevlig resa om du ska iväg. (Jag ska skicka dottern till Island imorgon eftermiddag, men saknar resandet så mycket att det blir en natt på Arlanda...)
Upplevde att det var mycket folk, när det gäller polen har jag inte en aning om, restaurangen var fullbokad sa.de men jag fick ett fönsterbord.
Få personer vid frukosten, den öppnar klockan 04,00 jag var där 06,30 såg ut som ett slagfält oplockad disk på många bord.
Ha en trevlig vistelse.
 
Hur är livet i Nice nu? Ska dit om ett par veckor.
Det blir nya regler 1'a Augusti, lite osäker på hur de skall få säkerställa efterlevandet av det dock :
  • Krav på covidbevis vid mindre kultur- och sportevenemang: Från och med den 21 juli måste ett pass sanitaire - vaccinationsintyg, ett negativt covid-test eller bevis på tillfrisknande visas upp vid kultur- och sportevenemang som har fler än 50 besökare, till exempel bio, teater eller konserter. Gäller för alla från 12 år.
  • Krav på covidbevis vid restaurangbesök m.m.: Från och med 1 augusti måste alla visa upp ett pass sanitaire - vaccinationsintyg, ett negativt covid-test eller bevis på tillfrisknande vid besök på caféer, restauranger, affärsgallerior, flygplan, tåg, långfärdsbussar och på vårdinrättningar.
Här kan du kolla vad som gäller just nu för olika delar: Préfectures / Le ministère - Ministère de l'Intérieur

Med det sagt var det rätt lugnt, munskydd på när man går in på hotell, in i restauranger och affärer.

Runt Place du Pins och Garibaldi var det massor med folk (bra restaurang/bar ställen) och på samma sak på strandbarerna/resturangerna, de var rätt fullsatta.

Och hyfsat med folk på promenaden.
 

toer00

Medlem
Kanske lite ”off toppic”

Men på tal om slagfält vid hotellfrukosten…

Var i Cannes, kom hem efter 10 dagar i förrgår, som ett led i Covid bekämpning hade de vänt på frukostbuffén.
(Öppningarna i kälen var vänt inåt

Man fick köa, sedan fick peka och personalen lade upp allt på tallrikar. Så fort en tallrik var tom togs den av direkt av personalen och så fort ett sällskap hade lämnat ett bord så var de framme med något desinficeringsmedel och tvättade av bordet.

Resultatet: en frukostrestaurang i toppskick!
Fråga: Varför är detta så svårt att åstadkomma här på våra hotell i Sverige???

Våra hotellchefer borde väl inte vara blinda …
Förstår inte varför detta är så svårt?
 
Toppen