Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Magiskt! Hur länge är ni på plats?

Tack!
Totalt är vi här i Franska Polynesien i 3 veckor. Inledde med 10 dagar uppe på Marquesasöarna, följt av 4 på Huahine (viss risk för förväxling med snarlik thailändsk plats) och nu 3 dagar på Bora Bora. Avslutar med 2 dagar på Moorea innan hemresa. Så här i efterhand hade jag gärna haft några dagar till här, men ön lär ju finnas kvar!
Jag kan verkligen rekommendera Franska Polynesien som resmål, undvik dock hotell Royal Tahitien i Papeete. Det såg nog sina glansdagar samtidigt som fransmännen började testa sina kärnvapen.
 

Jonas C

Medlem
ED202B5D-9833-4FD0-9A0C-4B4578C14511.jpeg

Hilton Milano
 

palmen

Moderator
Tack!
Totalt är vi här i Franska Polynesien i 3 veckor. Inledde med 10 dagar uppe på Marquesasöarna, följt av 4 på Huahine (viss risk för förväxling med snarlik thailändsk plats) och nu 3 dagar på Bora Bora. Avslutar med 2 dagar på Moorea innan hemresa. Så här i efterhand hade jag gärna haft några dagar till här, men ön lär ju finnas kvar!
Jag kan verkligen rekommendera Franska Polynesien som resmål, undvik dock hotell Royal Tahitien i Papeete. Det såg nog sina glansdagar samtidigt som fransmännen började testa sina kärnvapen.
Du får jättegärna skriva ihop en liten reserapport om hur ni flög dit och var ni ha bott med lite tips på vad man ska göra och undvika. Är ju ett resmål vi sällan läser om.
 

intuition

Medlem
Svit 134 Clarion, Grand Hotell Helsingborg.
Grand.jpg


Lite Helsingborgskuriosa:
Det är krångliga att komma till rummet. Efter att ha gått en lång korridor, en halvtrappa upp och jag till sist kommer in och ser att det är ett hörnrum med utsikt mot kullagatan inser jag att det här är egentligen Hotell Högvakten som Grand måste ha köpt upp och inlemmat i verksamheten. Säkert många många år sedan. Och så minns jag att jag kände en receptionist på Högvakten. Hon hade en tre-bent katt. Det var väl 1000 år sedan.
Fahlmans på hörnan till sveriges första gågata har legat där ungefär lika länge och där har jag fikat, köpt tårtor, bakelser och pastejer en miljon gånger. Min tandläkare hade praktik ovanpå konditoriet, så man kunde så att säga plikta för alla sötsakerna på samma ställe.
 
Toppen