Hilton Hua Hin Resort & Spa
King Oceanfront Suite (ett av de nyrenoverade rummen, våning 2-5 är renoverande). Lobbyn, huvudrestaurangen (Gingerfire) och loungen är också renoverade nu - ser riktigt trevligt ut. Betalade 40000 THB för 5 nätter, vilket känns prisvärt pga gratis frukost som HHG samt att rummet gav lounge access.
Perfekt med både sovrum och vardagsrum med dörr emellan, vilket gjorde att Doctor-X Jr kunde sova ostört i sin säng i sovrummet och jag och Mrs Doctor-X kunde ta ett glas vin och njuta lite av kvällen.
Loungen var bra, cocktail-hours med buffé mellan 17-20. Bra drinkar och maten var faktiskt bland det bästa jag käkat i en Hilton loungen (fungerar som ett fullgott alternativ till middag på hotellet/stan - vilket väldigt många verkade utnyttja, själv valde vi Gingerfire eller stan efter en drink och lite mat).
Halkat ner till HHG sedan i mars, men tror jag blir HHD igen innan nyår om allt går som plan. Personalen beklagade sig över att de inte kunde erbjuda någon uppgradering vid incheckning, men då kategorin ovan det jag bokat var deras stora sviter (120-150kvm) förväntade jag mig inte det alls, samt att dessa inte är renoverade.
Frukosten på Gingerfire var kanon, allt man kan önska sig och lite mer! Frukosten i loungen var ok, så valt Gingerfire varje dag.
Som vanligt är det 25% på mat och dryck (exkl minibar och room-service) på Hilton i Asien. Tog en massage och fick 25% på den också.