Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Det låter inte helt Berfekt...
Jag tvingade mig nyligen ut till området vid gamla Schönefeld S-Bahn nyligen. Extremt förmånliga hotellpriser där, om än dock ett trist område. Två stop med Sbahn eller ~20Eur och <10min taxi. Kan ju vara ett alternativ om Stigen inte levererar.

Edit: blev nyfiken och kollade. Priserna på Stigenberger var inte så blodiga heller...
Betalade 108€, med möjlighet att boka av samma dag

Radisson Blu Malmö, rum 638.
Första gången jag får ett rum här som inte är mot gården.

IMG_7682.jpeg

Heeton Concept Hotel - Luma Hammersmith, rum B16.

Trevliga rum med lita udda lösningar. Fick ett rum i källaren mot någon slags innergård. Gjorde oss absolut ingenting då vi inte tänkt hänga på rummet iaf. Fördelen var att det var knäpptyst på rummet. Hörde inget från den livliga trafiken.

Utsikten då? Ja den va sådär.... Någon hade rivit bort lite av frostingen i ena hörnet på fönstret så man kunde kika ut om man villa titta lite på ingenting.

Attachments

• 20251102_103520.jpg
    20251102_103520.jpg
    {memory} MB · Visningar: 12
  • 20251102_103557.jpg
    20251102_103557.jpg
    {memory} MB · Visningar: 13
Conrad Dubai fortfarande trevlig lounge med en fantastisk loungevärdinna, här med @011430121
Visa bifogad bild 169744
Jag har utsikt åt andra hållet.
Jag måste rätta mig, skrev i inlägget om Egg Benedict att det serverades ingen grisskinka till Egg Benedicte det var i går lördag, visade sig att han serverar grismat var ledig, i dag tillagade han bacon och engelska griskorvar,

För att inte servera mat som har legat på tallrikar där griskött har legat så är det speciella tallrikar och bestick för dessa rätter där det har legats griskött på, serveringspersonalen tar inte i dessa tallrikar och bestick utan det gör killen som tillagar grismaten och sedan ut till disken.
Var i Malaysia för några år sedan och då fick man gå runt en lagerbyggnad och där stod det en kock och stekte bacon!

IMG_2517.jpeg
IMG_2661.jpeg

Toppen