Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

trekker

Medlem
Hilton Hyde Park imorse.

20230911_081947.jpg
 

011430121

Medlem
Hilton Prague Old Town.
Gillar det andra Hilton hotellet mer, detta ligger något bättre men promenerar gärna i denna underbara stad.
Visa bifogad bild 145830
Jag har endast bott på Hilton Old Town och uppskattar det verkligen, läget, personalen, loungen, frukosten samt har alltid fått mycket bra uppgraderingar
Har fått för mig och vet inte varför, att det andra Hilton i Prag är mer ett konferens hotell, skall testa det nästa gång tar det 15 minuter lägre att gå?
 

Rickard_O

Medlem
Jag har endast bott på Hilton Old Town och uppskattar det verkligen, läget, personalen, loungen, frukosten samt har alltid fått mycket bra uppgraderingar
Har fått för mig och vet inte varför, att det andra Hilton i Prag är mer ett konferens hotell, skall testa det nästa gång tar det 15 minuter lägre att gå?
Har själv aldrig bott på Hilton Old Town men har testat Hilton i Florenc och va rätt så nöjd med lounge och allt!
Var där över midsommar förra året så var fortfarande lite pandemipriser, som du säger är det max 15min längre ut från kärnan i Prag men skulle säga att det väger upp dom lägre priserna (Som jag sett iaf när jag väl kikat på Hilton i Prag).
Det kändes dock väldigt "Amerikansk charter" över hotellet, Amerikaner i horder med tidtabeller för när chartrade bussar skulle gå mot flygplatsen och utflykter osv.

Mitt 'go-to' hotell i Prag är Ibis Praha Mala Strana, väldigt centralt, billigt som tusan men det absolut viktiaste, inte en turist i sikte i området Mala Strana(Södra)/Smichov/Andel :cool:

Jag förstår om folk inte är så sugna på att bo på ett Ibis, men kanske finns någon annan kedja i Prag man har eller behöver status hos att sikta in sig på!
Kika in områden såsom Vinohrady, Zizkov och Holesovice. Finns ett Accor hotell i Holesovice som heter Mama Shelter verkar lite trevligare än budgethotellen i hos Accor.

Har även full förståelse för om man tycker att det är värt pengarna och man har statusen att bo på Hilton, jag hade gjort detsamma!
Tänkte mer bara ge lite tips för oss som är trötta på ovana turister som mest är i vägen, speciellt i en sån liten stad som Prag som har 10milj besökare per år, den är inte dimensionerad för det!

EDIT:
Prisjämförelse i Jul, 4 nätter på Ibis är 300:- dyrare än 1 natt på "billiga" Hilton, mitt Hilton Diamond blir inte speciellt välanvänt detta år :D
1694539024973.png

1694538980743.png
 

Attachments

  • 1694538959743.png
    1694538959743.png
    92,2 KB · Visningar: 46
Toppen