Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

jolmic

Medlem
Radisson Blu Gdansk
20221031_085330.jpg
 

Nikje

Medlem
Godmorgon från Country Inn & Suites by Radisson, San Jose International Airport, CA.. Otroligt nog inte väckta trots närheten till gatan.
20221102_084240.jpg


This one come with a story..

Efter besök på Knott's Berry Farm och Hollywood är tonårsdottern och jag på en snabb roadtrip längs Highway 1 från Santa Monica till San Francisco. Hittills 3 nätter på olika hotell under Hiltons paraply, alla bra även om gårdagens Hampton Inn bara serverade frukost till 9:00 (framgick inte någonstans) vilket snopet ledde till Wendy's-frukost..

Hade bokat Hampton Inn i Daly city för $250 när Radisson hade 40 % rabatt häromveckan vilket ledde till detta istället, $92 var för bra för att bortse ifrån. Lite luggslitet och bara frukost till 8:30 men det var åtminstone skyltat. Ingen app-incheckning eller välja rum så vi tog nyckel till 201 som vi tilldelats och staplade in i det, trötta efter närmre 40 mer eller mindre fantastiska mil.

Tänd lampa, schysst att inte mötas av ett mörkt rum tänkte jag, o där står tydligen en elektrisk tandborste på laddning! I fåtöljen ligger en skjorta fint upplagd och då förstår vi att det redan bor någon i rummet!:eek: Backar snabbt ut och ser i ögonvrån att det är tänt i badrummet. Vi kommer ut innan eventuell gäst (förhoppningsvis) märkt att vi varit där.

Tar oss halvt chockade ner till receptionen som ber om ursäkt och efter koll ger oss ny nyckel till 301 istället vilket tydligen var tanken från början. Fick ta 7-dollars läsk och godis..

Blir fortfarande lite kallsvettig när jag tänker på att det faktiskt finns risk för våldsam konfrontation med lika chockad boende, bli stöldanklagad etc. Hädanefter blir det till att alltid låsa/spärra hotellrumsdörren, inte bara när man sover..

(Mer OT: veckan innan ankomst sänktes priset på flera Hilton-hotell mellan 10-50 dollar/natt, värt att kolla sina bokningar).
 
Toppen